مقالات محله

هنگام خرید همزن برقی دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید همزن برقی دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

سمساری محله : یکی از وسایل بسیار کاربردی که وجود آن در آشپزخانه نیز بسیار مهم است ،میکسر یا همزن برقی است. گاهی اوقات برای درست کردن بعضی از غذا ها ، ممکن است که زمان زیادی را برای مخلوط کردن مواد غذایی صرف کنید. همچنین در این بین ، انرژی زیادی نیز از شما گرفته می شود. این دستگاه ، به شما این امکان را می دهد که بتوانید خیلی راحت و سریع ، مواد را به طور یکنواخت ، با یکدیگر مخلوط کنید. مانند سایر وسایل برقی ، میکسرها نیز انواع مختلفی دارند‌. عمدتا همزن ها به دو دسته ساده (بدون کاسه) و کاسه دار تقسیم می شوند. شما می توانید با کمک این دستگاه انواع خمیر ، دسر ، پیتزا ، شیرینی و غیره …

را به راحتی حاضر کنید. همچنین می توان از آن برای هم زدن تخم مرغ و خامه نیز ، استفاده کرد. میکسر کاسه دار ، نسبت به میکسر ساده ، بسیار کاربردی تر می باشد و این دو از نظر کارایی غیر قابل قیاس هستند‌. این وسیله نسبت به خدماتی که ارائه می دهد ، از قیمت خوبی برخودار بود. اما متاسفانه با وجود تحریم و تورمات ، قیمت این دستگاه نیز به طرز عجیبی در حال افزایش چشمگیری است.

خیلی از افراد ، با دیدن این اعداد و رقم های بالا ، از خرید صرفه نظر کرده و قید آن را نی زنند. در این مواقع ، ما به شما استفاده از ابزار و وسایل دست دوم را پیشنهاد می کنیم‌. این ابزار ، به شما این امکان را می دهند که بتوانید وسایل با کیفیت را با قیمت خیلی پایینی خریداری کنید. شاید این امر برای شما کمی ناخوشایند باشد ، اما می توانید  با خرید این ابزار ، از مزایای زیادی بهرمند شوید.‌ میکسر برقی ، از آن ابزاری است که می توان ان را به صورت دست دوم تهیه کرد. هنگام خرید همزن دست دوم باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید خریدی پر سود و مفید را تجربه کنید. برخی از این نکات عبارتند از :

 

  • قدرت دستگاه :

  • یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید میکسر دست دوم باید به آن توجه داشته باشید ، توان و قدرت عملکردی دستگاه است. توان کافی در این نوع وسایل برقی ، به شما این امکان را می دهد که هنگام استفاده به مشکل بر نخورده و کار را با همان سرعت دنبال کنید. وقتی قدرت موتور همزن بالا باشد ، در نتیجه دستگاه ، پی از مدتی از بین نرفته و قدرت خود را از دست نمی دهد‌. همان طور که پیش تر هم اشاره شد ، همزن ها در دو نوع معمولی و کاسه دار وجود دارند. قدرت میکسر های معمولی چیزی حدود ۳۰۰ وات به بالا است اما توان و قدرت میکسر های کاسه دار ۸۰۰ وات است. بهتر است که هنگام خرید میکسر دست دوم ، مدل های کاسه دار را انتخاب کنید تا بتوانید از مزایای زیاد تری برخوردار شوید.

 

  • سرعت دستگاه و قابلیت تنظیم آن :

  • وقتی می گوییم میکسر های کاسه دار دست دوم را انتخاب کنید ، برای این خاطر است که می توانید سرعت دستگاه را تنظیم و افزایش دهید. به طور معمول ، همزن ها با توجه به مصارف آن ها ، در سرعت های مختلفی ساخته می شوند. هنگام خرید همزن دست دوم ، سعی داشته باشید مدل هایی را انتخاب کنید که از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار باشند. چرا که برای مخلوط کردن برخی از مواد ، به نیروی کمی نیاز است اما برلی برخی دیگر ، شما به نیرو و سرعت بیشتری احتیاج دارید. البته باید این را هم در نظر بگیرید که هرچه سرعت دستگاه بالا تر باشد ، در نتیجه صدای ایجاد شده توسط آن نیز ، بیشتر خواهد بود.

 

  • گنجایش و جنس کاسه آن :

  • از نکات دیگری که می توان هنگام خرید میکسر کاسه دار دست دوم اشاره کرد ، توجه به ظرفیت و اندازه کاسه آن است. ابعاد کاسه معمولا با توجه به تعداد اعضای خانواده و مصارفی که انجام می دهید ، انتخاب می شود. ظرفیت کاسه برای خانواده های کم جمعیت ، از ۲ لیتر شروع شده و تا ۶ الی ۷ لیتری برای خانواده های پر جمعیت ، ساخته شده است. پس هنگام خرید همزن دست دوم ، با توجه به نیاز و تعداد اعضای خانواده خود ، آن را انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که ظرفیت میکسر های بسیار حرفه ای ۶ لیتر به بالا می باشند. در مورد جنس کاسه نیز ، باید بگوییم که بهتر است گزینه های را انتخاب کنید که از استیل ضد زنگ ساخته شده اند ؛ چرا که مواد به طور کامل با آن تماس داشته و اگر جنس آن بد باشد ، طی مدت زمان بسیار کمی ، کاسه آسیب دیده و از بین می رود. همچنین ، روی طعم و کیفیت مواد غذایی نیز ، تاثیر می گذارد.

 

  • جنس میله‌ های همزن :

  • جنس میله های همزن دست دومی نه انتخاب می کنید ، باید بسیار خوب و محکم باشند ، چرا که وظیفه خطیر هم زدن مواد و مخلوط کردن آن ها ، برعهده این قسمت از همزن است. اگر جنس میله های آن خوب نباشند ، بعد از مدتی آن ها شکل و فرم خود را از دست داده و نمی توانند کار را به خوبی انجام دهند. همچنین در برخی موارد ، آن ها شکسته و زنگ می زنند. میله های میکسر انواع مختلفی دارند. از میله های تخت برای مخلوط کردن مایه ، خمیر ، درست کردن انواع مخلوط کیک ، مایه‌ها استفاده می شود و از میله های مفتولی برای زدن خامه و تخم مرغ استفاده می شود. همچنین میله های چنگک مانند نیز برای ورز دادن خمیر به کار می‌روند. بعضی از همزن ‌های کاسه دار حرفه ای ، دارای هر سه نوع میله های میکسر هستند که شما در مدل های دست دوم آن ، باید به دنبال گزینه هایی باشید که هر سه نوع میله را دارا باشند.

 

  • جنس بدنه:

  • چون شما به دنبال میکسر های دست دوم هستید ، ممکن است با گزینه هایی روبه رو شوید که کمی خراشیدگی و آسیب دیدگی روی بدنه آن ها وجود دارد. بدنه نباید دچار تو رفتگی باشد. هنگام خرید ، خوب بررسی کرده و گزینه هایی را انتخاب کنید که بدنه آن ها از بسیار محکم و از حداقل صدمات برخودار باشد.

 

کلام آخر:

اگر قصد دارید همزن برقی و مدل های نظیر آن را به صورت دست دوم تهیه کنید ، ما به شما سمساری محله با سابقه ای درخشان را معرفی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا