مقالات محله

عواملی که باید قبل از خرید چرخ خیاطی دست دوم در نظر گرفت

عواملی که باید قبل از خرید چرخ خیاطی دست دوم در نظر گرفت

سمساری محله : امروزه بازار خرید و فروش چرخ خیاطی دست دوم بسیار داغ است و مانند بسیاری از محصولات دیگر ، یافتن چرخی متناسب با نیاز و هزینه شما، ارزش صرف وقت و انرژی را دارد. در عین حال ، خرید چرخ‌خیاطی دست دوم  ریسک هایی را نیز در پی خواهد داشت. تا زمانی که واقعاً دستگاه را ندیده و از  چک نکنید ، ارزیابی  وضعیت آن دشوار است. در این جا مزایا و معایب خرید چرخ خیاطی دست دوم را با هم بررسی می کنیم:

 مزایا

1) چرخ خیاطی های قدیمی و جدید تفاوت چندانی ندارند

چرخ خیاطی در دهه های اخیر خیلی کم تکامل یافته است. هنگامی که شما در حال خرید یک چرخ خیاطی هستید ، خواه آن را نو بخرید یا دست دوم ، این ویژگی ها با گذشت زمان پیشرفت چندانی نکرده اند. چرخ خیاطی های پیشرفته جدید بسیار شبیه به چرخ های ساخته شده در 30 سال پیش هستند ، به همین دلیل معمولاً خرید چرخ خیاطی دست دوم بر خلاف چرخ های کاملاً جدید پیشنهاد می شود. بدیهی است که آنها از نظر مواد استفاده شده ، افزودن قطعات الکترونیکی ، گزینه های جدید و غیره تغییرات زیادی داشته اند اما اساساً نحوه کار آنها هنوز یکسان است . به همین دلیل مدل های قدیمی در مقایسه با جدید هیچ ضعف ساختاری ندارند. علاوه بر این ، برخی از چرخ های قدیمی کیفیت بسیار خوبی دارند و از دوام بالایی برخوردارند.

2) تعمیر آن آسان است

هیچ دلیلی برای توقف عملکرد چرخ خیاطی خوب وجود ندارد. اگر مشکلی  برای چرخ پیش آمد ، باز کردن دستگاه کار  چندان سختی نیست ، نگاهی به آن بیاندازید و سعی کنید مشکل آن را برطرف کنید. تعمیر آن کار ساده ای است.

بنابراین اگر قصد خرید چرخ خیاطی دارید، تهیه یک دستگاه قدیمی کار کرده و تعمیر و بازیابی آن راهی عالی برای خرید مدلی بهتر با قیمتی کمتر است.

3) خرید کالای  دست دوم احترام به کره زمین است

بطور کلی، خرید اجناس دست دوم   راهی برای مبارزه با اسراف زیاد و تولید فزاینده زباله است. شما با خرید چرخ خیاطی دست دوم، علاوه بر اینکه از ورود زباله به محیط جلوگیری می کنید،  بلکه باعث کاهش آلودگی زیست محیطی نیز می شوید.

معایب

واضح است که چرخ‌خیاطی های کار کرده نیز دارای جوانب منفی هنگام خرید هستند. بنابراین مراقب باشید و قبل از عجله در خرید چرخ دست دو، مطالب زیر را بخوانید.

1) چرخ های دست دوم جدید نیستند

خرید کالای دست دوم به معنای خرید دو سه مدل مدل پایین تر از مدل های جدید است. بنابراین باید با مدل های فوق العاده زیبا و جدیدی که در ویترین ها می بینید خداحافظی کنید.

2) عمر باقیمانده دستگاه ممکن است بسیار کوتاه باشد

همانطور که گفته شد، چرخ های خیاطی قدیمی دوام بالایی دارند. موارد جدید این گونه نیستند. با توسعه بازار ، دوام کالاها کاهش یافته است. امروزه ، چرخ های خیاطی (و بسیاری از محصولات دیگر در این زمینه) اغلب فقط چند سال عمر می کنند. این امر به خصوص برای مدل های ارزان قیمت صدق می کند.

عمر دستگاه همچنین به نحوه استفاده و مراقبت از آن بستگی دارد. فهمیدن این دو مورد هنگام خرید چرخ دست دوم از یک فرد غریبه بسیار دشوار است. ممکن است او آن را به درستی نگهداری نکرده و خیلی از آن کار کشیده باشد و شما از روی ناآگاهی، دستگاهی کاملاً فرسوده خریداری کنید.

* نکته: بطور معمول یک چرخ خیاطی اگر خراب نباشد یا نقص تولیدی نداشته باشد ، ۱۵ سال یا بیشتر دوام می آورد.

3) مدلهای قدیمی به طور کلی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند

اگر قرار نیست یک مدل جدید بخرید،برای اطمینان از کیفیت خوب ، می توان چرخی را که قبل از سال ۱۳۶۵ (یا تقریباً در آن زمان) تولید شده، خریداری کرد. با این تفاوت که این چرخ ها سنگین هستند ، حمل و نقل آنها سخت است و در یافتن آموزش های اینترنتی مخصوص این مدل ها به مشکل خواهید خورد.

 نکات ناگفته هنگام خرید چرخ‌خیاطی دست دوم

اگر می خواهید بهترین خرید را انجام دهید باید بدانید که هنگام خرید چرخ خیاطی چه چیزی مهم است. موارد خاصی وجود دارد که بسیار مهم است و هنگام خرید چرخ خیاطی دست دوم باید به آنها توجه شود.

قبل از خرید باید دستگاه را کاملاً بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیز خاصی مشاهده نکرده اید. بازرسی از چرخ خیاطی برای وجود ترک ، زنگ زدگی و صداهای عجیب و غریب ممکن است به شما در تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید  چرخ خیاطی کمک کند.

اگر آسیب دیده به نظر برسد احتمالاً در شرایط خوبی نگهداری نشده است و باید در خرید آن بسیار محتاط باشید. زنگ زدگی یکی از نگرانی های اصلی در مورد چرخ خیاطی است و اگر زنگ زدگی در دستگاه مشاهده کردید باید از خرید آن اجتناب کنید. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که خراش ها یا ترک ها هنگام استفاده از دستگاه تهدیدی برای ایمنی نیستند.

اگرچه ما در مورد مزایای خرید چرخ خیاطی قدیمی صحبت کرده ایم ، اما شما باید سعی کنید یکی از آنها را پیدا کنید که در صورت امکان همچنان در حال تولید است. دلیل این امر این است که اگر شما روزی نیاز به بررسی یا تعمیر دستگاه خود داشته باشید و قطعه خاصی بایستی روی دستگاه شما تعویض شود ، این یک تعمیر نسبتاً آسان و کم هزینه باشد.

با این حال ، اگر دستگاهی که متعلق به شما است دیگر تولید نمی شود ، تعمیر آن دشوار است زیرا تعمیر کار ممکن است قطعات مناسب را نداشته باشد یا نتواند قطعات مناسب را پیدا کند.

شما می خواهید قبل از شروع خرید مطمئن شوید که به درستی کار می کند. اگر اتفاقاً یکی از آن چرخ خیاطی هایی باشد که طی 20 سال گذشته در اتاق زیر شیروانی مادربزرگ و مادربزرگ کسی گرد و خاک خورده است ، ممکن است به درستی کار نکند یا اصلاً کار نکند ، بنابراین اگر فرصتی دارید باید همیشه ابتدا آن را آزمایش کنید و سپس آن را خریداری کنید

کلام آخر

مانند بسیاری از خریدهای دست دوم ، خرید چرخ‌خیاطی دست دوم نیز اغلب شانسی است. گاهی خوب است ، گاهی نه. اگر قصد خرید چرخ خیاطی دست دوم دارید و در مورد نحوه خرید آن اطلاعات کافی ندارید، با ما تماس بگیرید. سمساری محله با کادری مجرب و سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش اجناس دست دوم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا