مقالات محله

چگونه وسایل دست دوم خود را به فروش برسانیم ؟

چگونه وسایل دست دوم خود را به فروش برسانیم ؟

سمساری محله :وقتی یک وسیله ای را می خریم ، ممکن است بعد از چند وقت ، به هر دلیلی قصد تعویض آن را داشته باشیم. در این صورت کالای ما ، عنوان دست دوم را به خود می گیرد. دنیای اجناس دست دوم ، امروزه بسیار گسترده شده است. به طوری که علاوه بر سمساری ها ، صد ها سایت و اپلیکیشن ، در زمینه خرید و فروش کالای دست دوم ، فعالیت دارند. همان طور که می دانید ، قیمت فروش کالای دست دوم مورد نظر ، نسبت به قیمت اولیه ای که خودتان برای خرید آن پرداخته اید ، مقداری کمتر است. چرا که دیگر نو نبوده و قبلاً از آن استفاده شده است. البته استثنا هایی هم وجود دارد ؛ مثل اجناس برنجی (معمولا این اجناس را به قیمت خریداری شده ، می توانید بفروشید). خرید و فروش ابزار به صورت دست دوم ، می تواند تحول و تنوع جدیدی در محیط خانه و یا کار ، برای شما ایجاد کند.

حتما می دانید ، هنگام فروش کالای دست دوم خود ، باید از روش ها و استراتژی های موثری کمک بگیرید تا فروشی خوب و پر سودی را تجربه کنید. رعایت کردن این نکات ، سبب می شود که نه شما در فروش ضرر کنید ، و نه خریداری در خریدش ضرر کند. برخی از این روش ها عبارتند از‌‌ :

  • ابتدا مشخص کنید کدام روش فروش برای شما مفید است :

  • همان طور که پیش تر هم گفته شد ، کالا های خود را می توانید هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری (آنلاین) به فروش برسانید. اگر تجربه داشته باشید می دانید که فروش کالا به صورت آنلاین ، هم می تواند خیلی سریع انجام شود و هم می تواند خیلی کند صورت بگیرد. به همین دلیل ، اگر کالایی دارید که می خواهید آن را بفروشید ، بهتر است اول آن را به فامیل و آشنایان خود نشان دهید. این گونه هم کالایتان به خوبی به فروش می رسد ، و هم نیاز خریدار رفع می شود. بنابراین ، در ابتدا روی آن ها سرمایه گذاری کنید. سپس در مرحله بعد ، اگر کالا به فروش نرسید ، سراغ سایت های اینترنتی و سمساری ها بروید (سمساری ها ، به دلیل این که خرید و فروش کالای دست دوم انجام می دهند ، ممکن است کالای شما را با قیمت کمی خریداری کنند. اما فروش در سایت ها و اپلیکیشن ها ، به دلیل این که شما به طور مستقیم با خریدار ارتباط دارید و به قول معروف خودتان ارباب رجوع هستید ، این روش می تواند برای شما کمی پر سود تر باشد).
  • برای فروش بهتر ، قابلیت‌ های کالای خود را کاملا شناسایی کنید :

  • زمانی که شما اطلاعات کافی در مورد کالای خود داشته باشید ، می توانید با دست پر به ملاقات خریدار ها بروید. این امر ، به شما کمک می کند که هم خریدار را در خرید کالای مورد نیازش بهتر راهنمایی کنید ، و هم باعث می شود شما خرید تان با سرعت بیشتری انجام شود. شما باید اطلاعات زیادی در مورد کالا و لوازم خود به دست بیاورید. هر چقدر که اطلاعات زیادی در زمینه متریال ، تاریخچه و کارکرد کالا بدانید ، می توانید نقش موثری در تصمیم خریدار ایفا کنید.
  • باهوشی و زیرک بودن در فروش یاد بگیرید :

  • تا به حال به این دقت کرده اید که وقتی به یک بوتیک لباس فروشی می روید بدون قصد خرید لباس ، ناگهان بدون خواسته شما لباسی را خریداری می کنید. این کار ، دقیقا زیرکی فروشنده بوتیک را می رساند. پس شما هم باید کاردان و زیرک باشید. باید آنقدر خوب با خریدار صحبت کنید که طرف خواه یا نا خواه ، کالای شما را با قیمت دو طرف سود ، خریداری کند. اگر فروش کالای تان خیلی مهم است و می تواند بخش اعظمی از مشکلات شما را حل کنید ، بهتر است که با شکست در فروش مبارزه کنید. برای این که به هدف خود برسید ، باید به خوبی حرفه ای و به قول معروف باید ارتباط اجتماعی بالایی داشته باشید.
  • قیمت کالا و اجناس موجود در بازار دست دوم را داشته باشید :

  • مطلع بودن از اوضاع بازار کالا های دست دوم ، به شما این امکان را می دهد که اجناس خود را با قیمت خیلی پایین به فروش نرسانید. قاعدتاً در هر زمینه ، شما باید بدانید که قیمت ها چگونه اند. مسلما اگر کالایتان را بدون آگاهی ، با قیمت خیلی بالایی برای فروش بگذارید ، هیچ کس برای خرید پا پیش نمی گذارد ؛ اما اگر همان کالا را با آگاهی و شناخت کامل بازار با قیمت معقول تری برای فروش بگذارید ، شاهد بازخورد بهتری خواهید بود.
  • انصاف را فراموش نکنید :

  • درست است که فروش پر سود می تواند برای شما خوشایند باشد ، اما این کالایی که به فروش می رسانید ، باید برای خریدار نیز مفید و کاربردی باشد. بعضی از افراد فقط برای منفعت خود ، کالا هایی که ارزش زیادی ندارند را ، با اطلاعات اشتباه دادن به خریدار ، با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسانند. این کار بسیار اشتباه و غیر اخلاقی است. هنگام فروش ، اگر کالایتان مشکلی دارد ، آن را به طور واضح و شفاف برای خریدار شرح دهید و چشم خریدار را نسبت به ابزار مورد نظرش ، باز کنید. این کار ممکن است کمی از قیمت ابزار شما کاهش دهد ، اما در نتیجه شما داد و ستد سالمی را انجام داده اید. پس انصاف را در هر شرایط هنگام فروش در نظر بگیرید تا بعداً برای شما نیز ، اعمال شود.

کلام آخر :

اگر کالایی را دارید که می خواهید آن را به فروش برسانید ، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید خریدی دو طرف سود را تجربه کنید که به برخی از آن ها نیز به طور اختصاری پرداختیم. اگر می خواهید ابزار و وسایل دست دوم خود را ایمن و پر سود به فروش برسانید ، ما به شما سمساری محله ، با داشتن کادری مجرب و سابقه ای درخشان در زمینه نرید و فروش اجناس دست دوم و کارکرده را معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا