مقالات محله

نکاتی هنگام خرید کابینت های دست دوم

نکاتی هنگام خرید کابینت های دست دوم

سمساری محله : قاعدتا وجود کابینت در هر خانه ای ، امری ضروری است. چرا که استفاده از کابینت در محیط آشپزخانه ، سبب می شود که شما بتوانید مواد غذایی و وسایل مختلفی را در آن ها جای گذاری کنید. کابینت ها از تنوع بالایی در طرح ، رنگ و مدل برخوردارند ، به طوری که برای هر سلیقه ای گزینه مناسبی پیدا می شود. متاسفانه امروزه ، با وجود تورم و فشار های اقتصادی ، قیمت خرید کابینت نو برای آشپزخانه ، بسیار بالا است. در این شرایط ، برخی از مردم استفاده از کابینت های دست دوم را ترجیح می دهند. کابینت ها ، عمدتا از چوب و فلز ساخته می شوند. اما از چوب ، به دلیل اینکه شکل گیری بهتر و آسان تری دارد ، بیشتر استفاده می شود. استفاده از کابینت های دست دوم مزایای بسیار زیادی دارد. گاهی افراد به دلیل اینکه فکر می کنند کالا های دست دوم به درد بخور نیستند ، هیچگاه به فکر امتحان کردن آن ها نمی افتند. آن ها صرفا کالا هایی نیستند که خراب و یا از کار افتاده باشند. اتفاقا بلعکس ، کالا های دست دومی چون کابینت ، می تواند به شما در صرفه جویی هزینه ها ، کمک بزرگی بکند. در ادامه با مطالب بیشتری در مورد کابینت دست دوم آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

کابینت دست دوم به چه کابینتی گفته می‌شود؟

همان طور که می دانید ، به ابزار و وسایلی که یک بار مورد استفاده قرار گرفته اند ، اجناس دست دوم می گویند. کابینت های دست دوم نیز ، کالا هایی هستند که قبلا از آن ها استفاده شده است. ممکن است با شنیدن کلمه کابینت های دست دوم ، کمی نگران شوید ؛ این امر کاملا طبیعی است. چرا که ذهنیتی اشتباه از آن ها در ذهن خود ایجاد کرده ایم. گاهی افراد فقط به خاطر تغییر دکوراسیون منزل ، کابینت های سالم خود را با قیمت های پایین می فروشند. این فرصتی خوبی برای افرادی است که قصد خرید کابینت نو را دارند اما به دلیل هزینه های بالا ، از خرید کابینت های نو صرفه نظر کرده اند و تصمیم به خرید دست دوم آن ها ، گرفته اند. امروزه خرید کالا های دست دوم بسیار گسترده شده است ؛ به طوری که سایت ها و اپلیکیشن های زیادی برای خرید و فروش کالا های دست دوم ساخته شده اند و شما می توانید با کمی جستجو ، به کالای دست دوم مورد نظر خود ، دسترسی پیدا کنید. البته ، هنگام خرید کالا های دست دوم باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید خرید خوب و سالمی را تجربه کنید. در اینجا به چند نکته هنگام خرید کابینت های دست دوم اشاره می کنیم:

نکاتی هنگام خرید کابینت های دست دوم:

• هنگام خرید کابینت هایی از جنس چوب و MDF به خوبی آن ها را بررسی کنید. چرا که این کابینت ها نسبت به رطوبت حساس بوده و بعد از مدتی که در مجاورت آب قرار بگیرند ، برآمده و باد می کنند. همچنین در مواردی ، پوسته پوسته شده و موجب تخریب و شکستگی کابینت نیز می شود. به همین دلیل ، هنگام خرید کابینت چوبی دست دوم ، آن ها را به خوبی بررسی کنید.

• درب ها و کشو های آن را به خوبی بررسی کنید. گاهی اوقات پیچ و مهره هایی که برای اتصال درب ها به بدنه کابینت ها از آن استفاده می کنند ، بعد از مدتی دچار مشکل می شوند. همچنین ریل هایی که در ساخت کشو ها استفاده می کنند ، در صورت عدم استفاده صحیح ، بعد از مدتی خراب می شوند. پس هنگام خرید ، اتصالات کابینت ها را به خوبی بررسی کنید تا دچار شکستگی نباشند.

• اگر همراه با کابینت های دست دوم ، هود نیز وجود داشت ، آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که سالم است. چرا که شما علاوه بر پول کابینت ها ، پول هود را نیز پرداخت می کنید. پس هنگام خرید ، هود را به خوبی بررسی کنید.

• اگر کابینت های مورد نظر فلزی هستند ، آن ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار خوردگی ، زنگ زدگی و رنگ رفتگی نباشند. البته در برخی از موارد چوب نیز ، توسط برخی حشرات خورده می شود. پس دقت کنید.

• به اندازه کابینت دست دوم بخرید ، نه بیشتر و نه کمتر. سعی کنید به اندازه متراژ محل مورد نظر ، کابینت خریداری کنید‌.

• توجه داشته باشید که قیمت کابینت های دیواری از کابینت های روی زمین ، کمتر به نسبت کمتر هستند.

• هنگام خرید به قیمت آن ها توجه کنید. برای این کار ، حتما با یک متخصص گفتگو کنید تا نرخ قیمت ها دستتان بیاید و بتوانید یک کابینت دست دوم با کیفیت و با حداقل قیمت را ، خریداری کنید.

راه ‌هایی برای خرید کابینت دست دوم

معمولا برای خرید کابینت های دست دوم ، دو راه وجود دارد:

  1. خرید از سمساری ها: قاعدتا اولین جایی که برای خرید کالا های دست دوم به ذهنتان خطور می کنید ، سمساری ها هستند. کار سمساری ها عمدتا خرید و فروش کالا های دست دومی مثل کابینت ها است. برای خرید کابینت دست دوم ، به یک مغازه سمساری بسنده نکنید. چند جایی را بگردید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه را خریداری کنید.
  2. خرید از سایت ها و اپلیکیشن ها: روش دوم که معمولا دسترسی به آن آسان تر بوده و از تنوع بالایی نیز برخوردار است ، خرید از سایت ها و اپلیکیشن های فروش کالای دست دوم است. ‌برای خرید کابینت دست دوم ، کافیست با یک سرچ و جستجویی کوتاه، با انبوهی از کابینت های دست دوم مواجه شوید. در اینجا دستتان برای خرید باز است. چرا که تنوع رنگ و طرح ، بسیار بالاست. هنگام جستجو ، چند گزینه را انتخاب کرده و در آخر با یکدیگر مقایسه کنید تا بهترین کابینت را به دست بیاورید.

کلام آخر:

هنگام خرید کابینت های دست دوم نگران نباشید. شما با خرید این دسته از کالا ها ، می توانید صرفه جویی زیادی را در هزینه ها داشته باشید. قبل از خرید کابینت های دست دوم ، آن ها را به خوبی بررسی کنید تا تجربه خوبی را از خرید این کالا ها کسب کنید. اگر اطلاعات زیادی در این باره ندادید ، ما به شما سمساری محله را معرفی می کنیم. امیدواریم مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا