مقالات محله

خرید وسایل دست دوم در دوران کرونا

خرید وسایل دست دوم در دوران کرونا

 

سمساری محله : خرید وسایل دست دوم غالباً یک ماجراجویی است و این وسایل استفاده شده می‌توانند به فضای خانه شما سبک و نمایش جذابی ببخشند. خرید این وسایل روش خوبی برای صرفه جویی در هزینه لباس و سایر وسایل گران قیمت خانگی است. با این حال ، با آمدن ویروس همه‌گیر کرونا موقعیتی به وجود آمده که هنگام خرید وسایل دست دوم  باید بسیار محتاط باشید چرا که این ویروس با قدرت می‌تازد و به کسی رحم نمی کند.اما گفته کارشناسان ، حتی در موارد همه گیری ویروس کرونا نیز ، خرید وسایل دست دوم می تواند کاملاً ایمن باشد ، البته به شرطی که تمام پروتکل‌های بهداشتی و  اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

این روزها، اکثر سایت‌های خرید و فروش اجناس دست دوم، هنوز به مشتریان اجازه خرید و فروش کالاها را می دهند. در واقع با آمدن ویروس کرونا، اکثر معاملات از طریق فروش آنلاین صورت می‌گیرد و از پیک برای تحویل آنها استفاده می‌کنند. مردم ترجیح می‌دهند حتی‌الامکان از خرید حضوری وسایل دست دوم بپرهیزند.

زمانی که از ما می خواهند در فروشگاه مواد غذایی دستکش و ماسک بزنیم ، خرید کالایی که نه تنها توسط شخص دیگری لمس شده بلکه در خانه او بوده است ، غیرعاقلانه به نظر می رسد. به خصوص به این دلیل که از میزان مسری بودن ویروس مطمئن نیستیم.

 

نظر متخصصان در مورد خرید وسایل دست دوم در دوران کووید ۱۹

دکتر امی ادواردز ، متخصص بیماری های عفونی کودکان در بیمارستان های دانشگاه ، می گوید: ” ما نمی‌دانیم که چه مقدار از ویروس کرونا برای بیمار شدن کافی است.” برخی از ویروس ها به راحتی از طریق پارچه ها و سطوح عبور می کنند و برخی دیگر چنین نیستند. ادواردز معتقد است که احتمال انتقال کوید -19 از وسایل دست دوم چندان زیاد نیست. با این حال ، او و دیگر متخصصان انجام برخی از اقدامات احتیاطی را هوشمندانه می‌دانند. این روش ها را دنبال کنید تا در هنگام خرید لوازم استفاده شده تا حد امکان ایمن باشید.

طبق گزارش Johns Hopkins Medicine ، ویروس کرونا روی کاغذ حداکثر یک روز ، روی فولاد ضد زنگ دو روز و روی پلاستیک سه روز دوام دارد.

ادواردز می گوید اگر کالای شما در حال حمل باشد ، احتمال انتقال کووید۱۹ از آن بسیار کمتر است. این به این دلیل است که کالایی که در این سمساری قرار گرفته ، احتمالا در مکانی که چند روز قبل از  فروش و حمل و نقل در آن‌جا بوده است، ویروس‌های آن کشته شده‌اند و ویروس ها از سفر از سمساری به خانه شما زنده نمی مانند.

نکات مهم هنگام خرید اجناس استفاده شده در دوران کرونا

با فروشندگان و خریداران رو در رو نشوید

اگرچه در حال حاضر میزان موجودی کالا کم است ، اما با هم مردم از سمساری‌ها خرید می کنند.  اگر می‌خواهید از  سمساری وسیله‌ای خریداری کنید، یا کالای مورد نظر را بفروشید یا که پس ‌بدهید ، مطمئن شوید که با فروشنده تا آنجا که ممکن است فاصله دارید و ترجیحا ارتباط رو در رو با مردم نداشته باشید و به مردم برای رعایت فاصله تذکر بدهید. هنگام برداشتن اجناس از دستکش استفاده کنید و بسته به آنچه خریداری کرده اید ، بلافاصله آن را تمیز و با الکل ضدعفونی کنید و فقط در صورت امکان محصولی را که قصد دارید خریداری کنید را لمس کنید. همچنین در ساعاتی به آنجا بروید که افراد کمتری آنجا باشند (مثلا صبح زود یا آخر وقت).

تماس حضوری با مردم نداشته باشید.

حتی‌المکان، مراجعه حضوری به سمساری‌ها را محدود کنید. به طور کلی ، هرچه ارتباط نزدیک تری با دیگران داشته باشید و هر چه این تعامل بیشتر باشد ، خطر گسترش کووید ۱۹ بیشتر است. اگر قصد خرید اجناس دست دوم بصورت آنلاین هستید، از فروشنده بخواهید آن را برای شما پست کند. ارسال از طریق پست احتمال زنده ماندن ویروس را کاهش داده و شما را آلوده نمی کند. از مامور پست بخواهید آن را در یک مکان امن خارج از خانه (مانند ایوان یا لابی جلوی خانه) شما رها کند. برای احتیاط بیشتر ، پس از دریافت کالا ، یک یا دو روز جعبه را باز نکنید  و آن را دور از دسترس قرار دهید. هرچه آن را دورتر نگه دارید و هیچ کس آن را لمس نکند ، بهتر است.

 

پرداخت‌ها را بدون لمس انجام دهید

در صورت امکان ، از پرداخت بدون لمس (پرداخت بدون لمس پول ، کارت یا صفحه کلید) استفاده کنید. اگر باید به پول ، کارت یا صفحه کلید دست بزنید ، بلافاصله پس از پرداخت از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید.

 

لوازم و مبلمان را تمیز کنید

اگر در حال خرید وسیله ای دست دوم مانند چه گوشت هستید ، همه چیز را جدا کنید و قطعاتی را که قابل شستشو هستد، را در آب گرم و صابون خیس کنید و بگذارید تا چند ساعت در آب بمانند.. در صورت خرید مبلمان ، روی روکش مبل را با مخلوط آب ولرم و پودر شوینده قوی فرچه ‌بکشید و قسمت‌های چوبی را با دستمال های ضد عفونی کننده پاک کنید و سریع با یک دستمال خشک آن را پاک کنید تا به چوب آسیبی نرسد.

 

سخن پایانی

ویروس کرونا ضربه مستهلکی به اقتصاد جهان و مردم زد و در این بین بزرگ‌ترین آسیب به قشر ضعیف جامعه وارد شد و منبع درآمد خیلی از آنها به دلیل شیوع این ویروس از بین رفت. به همین دلیل، برخی مردم دیگر توان خرید وسایل نو را ندارند و خرید لوازم دست دوم از سمساری بهترین راه حل برای رفع نیاز این قشر است. همچنین در بین اقشار دیگر، مردم به فکر تمیز کردن خانه و فروختن وسایل بلا استفاده خود افتاده‌اند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در این دوران، مردم از نظر بهداشتی خیلی کم به وسایل دست دوم اعتماد می‌کنند چون نمی‌دانند این وسیله دست چه کسی بوده و آیا کاملا ضدعفونی شده است یا خیر. اگر قصد خرید وسیله دست دوم را دارید اما از انتقال ویروس کرونا می‌ترسید، با سمساری محله تماس بگیرید. تیم ما با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات عالی در زمینه خرید و فروش اجناس دست دوم، خریدی بدون استرس و باضمانت را برای شما رقم می‌زند. برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا