مقالات محله

نکاتی هنگام خرید ظروف چینی قدیمی|خرید لوازم دست دوم محله

نکاتی هنگام خرید ظروف چینی قدیمی

سمساری محله :ظروف چینی قدیمی ، ظروفی بسیار زیبا و قدیمی هستند که اغلب از جنس و کیفیت ویژه ای بر خوردارند. این ظروف ، قدمت بسیار زیادی داشته و با اصالت هستند. به طوری که عمر بعضی از این ظروف به ۱۰۰ سال نیز می‌رسد. بعضی از افراد ، علاقه‌ی خاصی به این ظروف جذاب دارند و از آن ها در دکوراسیون منزل خود یا محیط کار استفاده می کنند ، به طوری که آن فضا را به محلی سنتی ، آرامبخش و صمیمی تبدیل می کند. بعضی از افراد هم هستند که فکر می کنند این ظروف قدیمی و دمده بوده و کارایی خود را از دست داده اند. اگر تا به حال به موزه ی ظروف رفته باشید ، با انبوهی از ظروف چینی در طرح ها و رنگ های مختلف مواجه می شوید که زیبایی خیره کننده و خارق العاده ای را به نمایش گذاشته اند. اما متاسفانه امروزه به دلیل کم توجهی به این سبک از ظروف ، به سختی می توان آن ها را یافت و خریداری کرد. در این مواقع شما می توانید به سمساری ها و عتیقه فروشی ها رفته و با کمی جست و جو ظروف چینی مورد نظر خود را خریداری کنید. قاعدتا هنگام خرید ظروف قدیمی باید به نکاتی توجه کنید. برخی از این نکات عبارت اند از :

  • طرح نقش ظروف چینی قدیمی :

  • یکی از نکاتی که هنگام خرید ظروف چینی قدیمی باید به آن توجه داشته باشید ، طرح و فرم آن است. این ظروف ، به دلیل اصالت خاصی که دارند ، از طرح های مختلف و جذابی برخوردارند. ظروف چینی به صورت گرد ، بیضی ، مربعی و مستطیل شکل ساخته می شوند. همان طور که پیش تر هم گفته شد ، ظروف چینی در انواع طرح ، رنگ و مدل وجود دارند. یکی شما می توانید با کمی بررسی ، ظروف چینی قدیمی مورد نظرتان را پیدا کنید. ظروفی را انتخاب کنید که با دکوراسیون خانه‌تان تناسب داشته باشد.‌ این ظروف ، شامل سبک های مختلفی است که با توجه به مکان و شرایط ، از آن مدل های متفاوت آن استفاده می شود. البته همیشه به سلیقه و علایق خودتان در خرید این ظروف ، اهمیت زیادی دهید.
  • کيفيت ظروف چينی قدیمی :

  • همان طور که زیبایی مهم است ، کیفیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چرا که اگر ظروف چینی قدیمی خریداری شده ، زیبا باشند اما جنس خوبی نداشته باشند ، با یک ضربه آرام شکسته و از بین می روند. منظور از کیفیت ، داشتن ویژگی های خاصی چون شفافیت ، سبکی ، استحکام بالا ، مقاوم در برابر ضربه ، ثابت ماندن نقش های به کار رفته در طرح آن و مقاوم در برابر حرارت  است که وجود هر کدام از آن ها در یک ظرف چینی ، می تواند کیفیت آن را دو چندان کند. اگر تا به حال ظروف چینی با کیفیت را دیده باشید ، متوجه شد اید که آن ها بسیار سبک و سخت هستند. هنگام خرید ظروف چینی قدیمی ، کیفیت آن را به خوبی بررسی کرده و از مرغوب بودن آن ، مطمئن شوید.
  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی :

  • با ورود پر سر رو صدای ماشین های ظرف شویی ، امروزه بسیاری از افراد ، از شستن ظروف با دست صرفه نظر کرده و یکی ماشین ظرفشویی را به خانه خود آورده اند. هنگام شستشوی ظروف در این ماشین ها ، از مواد شوینده بسیار قوی استفاده می شود. در نتیجه ، کیفیت ظروف چینی قدیمی ، باید آنقدر بالا باشد که هنگام شستشو در ماشین ظرفشویی ، مقاومت کرده و رنگ خود را از دست ندهد. هنگام خرید ، پشت ظروف را چک کنید ، چرا که معمولا ظروفی که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند ، در پشت آن ها عبارت Dishwasher Safe حک شده است. پس هنگام خرید ظروف چینی قدیمی از قابل شستشو بودن آن ها در ظرف شویی ، مطمئن شوید.
  • بهداشتی بودن ظروف چينی :

  • طبق گزارشات داده شده ، ظروف چینی از لحاظ بهداشتی بودن ، نسبت به سایر ظروف (فلزی ، ملامین و غیره …) ، بهتر است. اما گاهی موارد ، متاسفانه در ساخت این ظروف از فلزاتی چون سرب ، برای براق بودن ظاهر آن ها استفاده می شود که برای سلامتی مضر است. به همین خاطر ، هنگام خرید ظروف چینی قدیمی ، به بهداشت آن ها توجه کنید. چرا که بهداشتی بودن آن ها ، به اندازه بهداشتی بودن مواد غذایی مهم است. اگر هنگام خرید ، ظروف کارتن داشتند ، حتما چک کنید که علامت استاندارد روی آن ها درج شده باشد.
  • تعداد قطعات کاربردی موجود در سرویس :

  • از دیگر نکاتی که هنگام خرید ظروف چینی قدیمی باید به آن توجه کنید ، تعداد قطعات و کاربردی بودن آن هاست. حین خرید باید به تعداد افراد خانواده توجه کرده و بر اساس آن ، ظروف را با همان تعداد خریداری کنید. اینگونه در هزینه های اضافی نیز ، صرفه جویی کرده اید. در برخی از ست های ظروف چینی ، قطعات کم کاربردی چون جا شمعی ، جای دستمال کاغذی و قاشق های چینی وجود دارد که به طور معمول از آن ها در روزمره استفاده نمی شود. پس هنگام خرید ، از خریدن قطعات اضافی و بی استفاده ، پرهیز کنید. از طرفی ، سرویسی که شما می خرید ، باید همه  قطعات مهم چون سرویس چای خوری ، دیس در ابعاد مختلف ، بشقاب های غذا خوری و میوه خوری ، کاسه های سوپ خوری و ماست خوری و غیره … را دارا باشد. البته به این نکته باید توجه کنید که ظروفی چینی که شما می خواهید آن ها را بخرید ، قدیمی بوده و ممکن است که برخی از قطعات اصلی را نداشته باشد.
  • خريد از فروشگاه های معتبر :

  • اگر قصد خرید ظروف چینی قدیمی را دارید ، حتما از فروشگاه های عتیقه فروشی معتبر و یا سایت و اپلیکیشن های شناخته شده خریداری کنید. اینگونه ، اگر بعد از خرید ظروف مشکلی پیش آمد ، بتوانید از آن ها مطالبات خود را درخواست کنید. همچین سعی کنید اگر خرید آنلاین را انتخاب کرده اید ، از فروشنده بخواهید که برای شما از تمام ابعاد ظروف با حالات مختلف ، عکس برداری و فیلم تهیه کند تا از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. البته همیشه از خرید حضوری ، آسوده تر خواهید بود.

کلام آخر :

اگر دوست دارید که ظروفی چینی و قدیمی خریداری کنید که از زیبایی و اصالت خاصی نیز برخوردارند ، ما به شما سمساری محله را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا