مقالات محله

کولر گازی دست دوم

کولر گازی دست دوم 

سمساری محله : با شروع فصل گرما ، به خصوص تابستان های گرم ، بازار خرید کولر ها داغ داغ می شود. کولر هایی با سبک هایی مختلف و مدل هایی متنوع. اما اخیرا نگاه ها و علایق به سمت کولر های گازی کشیده شده است. کولر های گازی از تنوع زیاد و طول عمر بالایی برخوردار هستند. این امر سبب شده است که هر روزه به محبوبیت این نوع کولر، افزوده شود. در فروشگاه های امروزی ، انواع مختلفی از کولر های گازی دست دوم مشاهده می کنید که اگر کمی دقت به خرج دهید می توانید با هزینه ای کم ، کولری دست دوم اما با کیفیت را ، صاحب شوید.

نکات خرید کولر گازی دست دوم

قاعدتا ، کولر های گازی دست دوم نسبت به کولر های گازی نو ، از کیفیت و کارایی پایین تری برخوردار هستند. مثلا یکی از مشکلات رایج در کولر های گازی دست دوم ، استهلاک کمپرسور و قطعات جانبی آن ها است.

در اینجا ، به برخی از نکات هنگام خرید کولر های دست دوم اشاره می کنیم:

  • در ابتدا باید به این نکته دقت داشته باشیم که حجم و ظرفیت کولر گازی دست دوم ، با محلی که قرار است در آن جا مستقر شود مطابقت دارد یا نه.
  • معمولا روی بدنه داخلی و یا خارجی کولر ها ، پلاکی درج شده است که حاوی تمام اطلاعاتی چون مدل ، برند ، ظرفیت حرارتی ، وزن و حجم دستگاه ، رنگ ، تاریخ تولید و … در آن قرار دارد. هنگام خرید این پلاک مشخصات را کاملا بررسی کنید.
  • هنگام خرید کولر گازی دست دوم ، به ظاهر آن توجه کنید و آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. این بررسی سبب می شود که شما از سالن بودن بدنه ، اتصالات داخلی و یا خارجی ، لوله ها و … اطمینان خاص کنید. نکته قابل ‌توجه این است که در کولر های گازی ، دمپر های خروج هوا ، وجود دارد که در اغلب در کولر های گازی دست دوم ، شکسته و یا از بین رفته اند. پس در خرید خود دقت کنید‌.
  • قبل از خرید کولر گازی دست دوم ، از سالم بودن آن مطمئن شوید و حتما

آن را تست کنید. تست کردن دستگاه مورد نظر قبا از خرید ، سبب می شود که شما خرید امن تری را تجربه کنید. در برخی از کولر های گازی چون کولر های پنجره ای و پرتابل ، تست کردن آن ها تنها با جریان برق ممکن است. ولی در مدل هایی چون مدل اسپلیت ، تست کردن آن قبل از راه اندازی و نصب دستگاه در محل ، دشوار است. به عبارتی دیگر ، تست این مدل تنها هنگامی امکان پذیر است که در محل مورد نظر نصب و راه اندازی شود ، در غیر این صورت امکان تست آن در محل خرید ، بسیار پایین است. حتما هنگام خرید با فروشنده طی کنید که به شما ضمانت سالم بودن دستگاه را تا چند روز بدهد تا شما بتوانید آن را در محل مورد نظر نصب کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

  • همان طور که می دانید ، امروزه متاسفانه کولر های گازی تقلبی که بدون نام و برند تجاری هستند را تنها با زدن یک پلاک مشخصات روی بدنه شان ، آن ها را به بهترین کولر ها با برند هایی معتبر تبدیل می کنند. هنگام خرید ، از معتبر بودن فروشنده و یا فروشگاهی که جهت خرید کولر گازی دست دوم می روید ، مطمئن شوید.
  • گاهی اوقات ، در برخی موارد ، قطعات اصلی کولر را جدا کرده و به جای آن ها ، قطعاتی بی کیفیت و تقلبی را به آن متصل می کنند که این کار باعث کاهش طول عمر کولر و همچنین بی کیفیتی ان می شود. با این حساب هنگام خرید از اصل بودن قطعات به کمک یک حرفه ای ، مطمئن شوید.
  • حتما هنگام استفاده از کولر گازی دست دوم خریداری شده ، از نوع گازی که در مشخصات آن نوشته شده است استفاده کنید. در غیر این صورت ، استفاده از گازی دیگر ، موجب صدمه و آسیب جدی به دستگاه می شود.
  • در صورت امکان ، کولر را باز کنید و درون آن را به خوبی جهت بررسی اتصالات و قطعات کولر ، وارسی کنید.
  • از مطابقت داشتن پنل های داخلی و خارجی آن مطمئن شوید ، چرا که برخی از فروشندگان برای سود بیشتر ، پنل ها را جا به جا کرده و به جای آن ها از پنل های بی کیفیت در کولر ، استفاده می کند.
  • از سالم بودن ریموت کولر که می توان گفت یکی از اصلی ترین قطعات آن است ، اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که ریموت اصلی و فابریک کولر است. گاهی ریموت های اصلی آن ها را برداشته و ریموتی بی کیفیت را به جای آن قرار می دهند.
  • معمولا کولر های گازی دست دوم ، از داشتن گارانتی بی بهره هستند. پس اگر فروشنده ای به شما پیشنهاد کولر گازی دست دوم با ضمانتی چند ماهه را داد ، زیاد به آن اعتماد نکنید چرا که تجربه عکس آن یعنی خرید کولری بی کیفیت و بدون ضمانت را ثابت کرده است.
  • کولر گازی دست دومی که قصد خرید آن را دارید ، باید تمیز ، سرویس شده و در صورت امکان ، دارای بسته بندی مناسب باشد.
  • هنگام نصب کولر خریداری شده ، از لوله ها و امکانات ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده نکنید‌. چون در نهایت باعث نشتی لوله ها شده و به عملکرد کولر آسیب و ان را دچار اختلالی می کند.

حرف آخر:

داشتن فضایی خنک و دلنشین آن هم در نقاط گرمسیر ، بسیار لذت بخش و خوب است که باعث راحتی هر چه بیشتر فرد می شود. این فضای خوب را می توانید ، در گرمای تابستان   با کولر های گازی دست دوم ، که از هزینه کمتری نیز برخوردار هستند ، تجربه کنید. اگر نمی دانید که از کجا و چگونه باید کولر های گازی و انواع وسایل دست دوم دیگر را تهیه کنید ، ما به شما سمساری محله با سابقه ای درخشان پیشنهاد می کنیم. امیدوارم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا