مقالات محله

چه وسایلی را نباید دست دوم خرید؟

چه وسایلی را نباید دست دوم خرید؟

در حالی که استفاده مجدد از وسایل ، یک ایده بسیار عالی و سازگار با محیط زیست است و بدون شک به شما کمک می کند تا در دراز مدت پول خود را صرفه جویی کنید ، اما هنوز هم مواردی وجود دارد که باید از خرید دست دوم ان ها خودداری کنید تا از سلامتی و ایمنی خود و اطرافیانتان مراقبت کنید. درست است که می توانید با خرید ابزاری دست دوم پول زیادی را پس انداز کنید و آن را صرف کار دیگری بکنید ، اما ممکن است بعضی از این خرید ها اشتباه باشد و سلامتی و جان شما و عزیزانتان را به خطر بیندازد. در اینجا مواردی ذکر شده است که هرگز نباید آن ها را به صورت دست دوم استفاده کنید:

  • تخت نوزاد

شکی نیست که خرید اجناس دست دوم کودک مانند لباس ، اسباب بازی و مبلمان به والدین کمک می کند تا در دراز مدت پول خود را پس انداز کنند ، به خصوص این که بچه ها خیلی زود بزرگ می شوند و از وسایلشان برای دوران کوتاهی استفاده می کنند. با این وجود ، از خرید گهواره های دست دوم کودک جدا خود داری کنید. معمولا وسایل کودکان باید نو و تازه باشد ، چرا که هر گونه میکروب و یا هر چیز دیگری می تواند به آن ها آسیب وارد کند. اگر هم تحت دلایلی باید تخت خواب دست دوم خریداری کنید ، به خوبی بررسی کنید که آن را از چه کسی و کجا‌ خریداری می کنید.

  • صندلی های اتومبیل برای کودک

صندلی های اتومبیل یکی دیگر از کالاهای گران قیمت کودک است که ممکن است در ابتدا استفاده از صندلی دست دوم کاملاً درست به نظر برسد ، اما ممکن است سلامتی کودک شما را به خطر بیندازد. ممکن است یک صندلی اتومبیل دست دوم در یک حادثه ای که قبلا رخ داده است ، حتی اگر ظاهر آن آسیب ندیده ، بدنه آن طی ضربه وارد شده  ضعیف و سست می شود. اگر موردی است که واقعاً نمی توانید صندلی را به صورت نو بخرید ، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل اصلی سازنده را برای قرار دادن صحیح آن در ماشین داشته باشید و حتما از ایمنی آن مطمئن شوید.

  • کلاه ایمنی

یک کلاه ایمنی ، ممکن است از نظر ظاهری از وضعیت خوبی برخوردار باشد ، اما ممکن است در یک حادثه قبلی دچار آسیب دیدگی شده باشد ، گرچه ممکن است از لحاظ ظاهری مشکلی نداشته باشد. از آنجا که این یک محافظ مهم برای سر شما است ، بهتر است یک خرید جدید و دست نخورده داشته باشید ، تا اینکه ریسک کنید و سلامتی خود را به خطر بیندازید.

  • لباس شنا و لباس زیر

به نظر واضح است که لباس شنا و لباس زیر حتما باید به صورت نو و تازه خریداری شود ، مگر اینکه دوست داشته باشید میکروب های ناشناخته ، مایعات بدن دیگران و خدا می داند چه چیز های دیگری در کنار قسمت های بدن شما باشد و این ویروس ها وارد بدنتان شوند. لباس زیر و لباس شنا را نیز حتما بعد از خرید از فروشگاه های مناسب ، یک بار بشویید ، چرا که ممکن است چند بار به زمین افتاده و حاوی آلودگی هایی باشند.

  • لوازم آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی قدیمی دیگران را خریداری نکنید و از آن ها حتی برای یک بار هم نه شده ، استفاده نکنید. نه تنها می توانید به چیزهای جالب توجهی مانند تبخال دهانی (تبخال) و التهاب ملتحمه (چشم صورتی) آلوده شوید ، بلکه می توانید از مواد منقضی شده استفاده کنید که احتمالاً برای پوست شما خیلی ضرر دارند و آسیب به پوستتان وارد می کنند. همیشه وسایل های آرایشی و بهداشتی خود را به صورت نو و تازه خریداری کنید. به طور کل ،  از خرید این وسایل به صورت دست دوم چشم پوشی کنید و برای اینکه قیمت ارزانی دارند ، تن به خرید آن ها ندهید.

  • لاستیک

خوب ، لاستیک ها در واقع یک وسیله خانگی نیستند ، اما سالانه بیش از ۳۰ میلیون تایر دست دوم در ایالات متحده به فروش می رسد ، بنابراین خرید لاستیک ، در بسیاری از خانواده ها و اتومبیل های آن ها کاملاً معمول است. با این حال ، بسیاری از مصرف کنندگان ، ریسک می کنند و لاستیک دست دوم را خریداری می کنند. لاستیک های فرسوده به دلیل نا کافی بودن عمق آج ، یا ترک خوردگی در اثر پوسیدگی ، دارای چسبندگی ضعیفی هستند و یا صدمات داخلی نامرئی ناشی از تصادف دارند. لاستیک های قدیمی را می توان به روش های دیگری بازیافت ، چه برای ساخت زمین های خاکی و سوله ها و چه برای ساخت کفش یا کیف های شیک. همچنین لاستیک های دست دوم  ، ممکن است که اصطکاک خود را از دست داده باشند و در جاده ها هنگام برخورد با یخ و سطوح لیز ، عملکرد خوبی را ارائه ندهند.

حرف آخر:

خرید وسایل دست دوم قطعا به شما در پس انداز پولتان کمک می کند.  شما می توانید با سرمایه کم وسایل دست دوم زیادی را برای منزلتان  انتخاب و خریداری کنید. اما گاهی اوقات ، وسایلی هستند که نمی توانیم آن ها را به صورت دست دوم بخریم و حتما باید به صورت نو و تازه خریداری و استفاده شوند. برای  کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، ما به شما سمساری محله ، با سابقه ای درخشان را معرفی می کنیم‌. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا