مقالات محله

نکاتی هنگام خرید موکت دست دوم|خرید لوازم دست دوم محله

نکاتی هنگام خرید موکت دست دوم

سمساری محله :موکت ، پوششی است که به شما این امکان را می دهد بتوانید خانه خود را موکت فرش کرده و جاهای خالی آن را بپوشانید . موکت ها ، در انواع مختلفی از طرح و نقش ساخته و ارائه داده می شوند. گاهی اوقات ، از آن ها برای تکمیل دکوراسیون و زیبا کردن خانه نیز استفاده می شود. متاسفانه امروزه ، اوضاع اقتصادی چندان تعریفی نداشته و قیمت ها روز به روز در حال افزایش هستند. این امر موجب شده است که برخی از افراد از خرید موکت صرفه نظر کرده و قید آن را بزنند . در این مواقع ،  شما می توانید نگاهی به موکت های دست دوم بیندازید ، مخصوصا اگر برای دفتر کار و یا مکان های عمومی نیاز دارید . کلمه دست دوم برای خیلی ها ناخوشایند است ؛ چرا که فکر می کنند خرید اجناس دست دوم کاری بیهوده بوده و با این کار پولشان هدر می رود. اما باید بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است ، خرید اجناس دست دوم صرفا به این معنا نیست که آن ها به درد نخور و از کار افتاده اند ؛ گاهی اوقات شما می توانید با بررسی دقیق ، اجناس دست دومی را پیدا کنید که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و خرید آن ها باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود. تنها کمی جستجو نیاز است تا بتوانید موکت های دست دومی را بخرید که بسیار نو‌ ، سالم و با کیفیت هستند .

اگر قصد دارید موکت دست دوم بخرید ، مسلما باید به نکاتی توجه داشته باشید. برخی از آن ها عبارتند از :

  • کاربرد موکت را برای خود مشخص کنید : موکت دست دومی که می خواهید بخرید ، باید با توجه به نوع نیاز شما انتخاب و تهیه شود. موکت ها برای نیاز های مختلفی چون عایق صدا ، عایق گرما ، پوشش دادن محیط و غیره … ساخته می شوند . بعد از اینکه مشخص کردید موکت را برای چه نوع محیطی می خواهید ، سپس می ‌توانید به مراحل دیگر خرید فکر کنید . پس هنگام خرید موکت دست دوم ، به نوع و کاربرد آن توجه کنید .
  • ابعاد موکت دست دوم را در نظر بگیرید : یکی دیگر از الزامات خرید موکت ، متراژی دقیق از محلی است که قصد دارید برای آن قسمت ، موکت تهیه کنید. هنگام خرید ، باید ابعاد درستی را داشته باشید تا بتوانید موکتی را بخرید که کاملا تمام محیط را می پوشاند. البته چون شما قصد خرید موکت دست دوم را دارید ، ممکن است که پیدا کردن موکتی با اندازه های مد نظر ، کمی سخت و دشوار باشد ؛ اما غیر ممکن نیست . پس داشتن ابعادی درست و دقیق در خرید موکت ضروریست.
  • موکت دست دوم را به خوبی بازرسی کنید : چون شما این موکت را به صورت دست دوم خریداری می کنید و قبلاً توسط افرادی دیگر استفاده شده است ، قاعدتاً ممکن است که صدماتی نیز دیده باشد ؛ پس به خوبی آن را بررسی کنید. برای این کار بهتر است آن را به پشت برگردانید و دنبال پوسیدگی و خراشیدگی ها باشید. همچنین اگر موادی چون جوهر خودکار روی آن ریخته باشد ، حتما جای لکه آن روی موکت معلوم است. پس دقت کنید.
  • به دنبال گزینه های کیفیت باشید : اینکه بتوانید موکت خوب را از بد تشخیص دهید ، در هنگام خرید بسیار مهم است. موکت خوب ، از الیاف با کیفیت و مرغوب ساخته می شود. به دنبال بهترین گزینه باشید. به یاد داشته باشید که هرچه موکت دست دوم از کیفیت الیاف بهتری برخوردار باشد ، باید قیمت بیشتری را در ازاء آن بپردازید. ما در هر حال از مشابه نو آن ، ارزان تر است. با خرید موکت خوب ، سود می کنید ، چرا که دوام و مقاوم بالایی داشته و نیاز نیست هر سال آن را تعویض کنید.
  • جنس موکت را بررسی کنید : هنگام خرید ، متوجه شوید که موکت شما از چه چیزی ساخته شده است. همان طور که پیش تر هم گفته شد ، موکت انواع مختلفی دارند. آن ها ممکن است از پلی استر ، نایلون ، ابریشم و غیره … ساخته شوند. در بازار های امروزی جنس های تقلبی زیاد شده است که مسلما کیفیت پایینی هم دارند. موکتی که از جنس ابریشم و الیاف طبیعی ساخته می شود ، قطعا نسبت به سایر گزینه ها بهتر است که پیدا کردن آن چندان کار آسوده ای نیست. نرمی و لطافت و طول عمر آن را می توان از روی ظاهر آن تشخیص داد . برای پی بردن به قدمت آن ، به لبه های موکت دقت کنید.
  • توجه به طرح و رنگ موکت دست دوم : ست و ‌هماهنگ بودن موکت با سایر دکوراسیون خانه مهم است. رنگ موکت باید یک ارتباطی با سایر وسایل خانه داشته باشد تا بتواند بهتر خود را به نمایش بگذارد . آن ها در بافت های مختلفی وجود دارند که با توجه به محیط مورد استفاده ، خریداری می شوند . از موکت هایی با رنگ تیره ، معمولا در مکان های شلوغ و پر رفت آمد استفاده می شود ، چون چرک پسند تر است .

نکته مهم :

هنگام خرید ، حتما به فروشگاه ها ، سایت ها و اپلیکیشن های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید . این گونه اگر بعداً هم مشکلی پیش آمد ، می توانید با خیال راحت آن را پیگیری کنید . همیشه خرید حضوری امن تر و بهتر بوده است اما اگر خرید آنلاین را انتخاب می کنید ، از فروشنده بخواهید که از تمام قسمت های آن برای شما فیلم و عکس تهیه کرده و برای شما بفرستند . همچنین به شما تضمین دهد که در صورت وجود مشکل ، شما بتوانید آن را پس داده و پول خود را تمام و کمال دریافت کنید .

کلام آخر :

اگر دوست دارید موکت و اجناس دست دوم دیگری را خریداری کنید اما نمی دانید که از کجا بخرید ، ما به شما سمساری ، با داشتن سابقه ای درخشان را به شما معرفی می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا