مقالات محله

راهنمای خرید یخچال دست دوم

راهنمای خرید یخچال دست دوم

سمساری محله : هنگامی که قصد خرید یخچال دارید ، بسیاری از مردم خرید یخچال دست دوم را توصیه می کنند. یخچال ها گران هستند اما عمر طولانی دارند. هر یخچال می تواند تقریباً 2 دهه، با هزینه های تقریبا کم، عمر کند. بیشتر صاحبان آن خیلی زودتر از پایان عمرشان آنها را عوض می‌کنند. این جایی است که شما می توانید سود کنید و با هزینه بسیار کم یک یخچال دست دوم با کارایی بالا بخرید. بهترین قسمت این است که یخچال دست دوم اگر پس از بازرسی دقیق خریداری شود ، دقیقاً مانند یک یخچال کاملاً جدید نیاز به هزینه تعمیر و نگهداری ندارد. اکثر دارندگان یخچال و فریزر با استفاده از فناوری های تازه معرفی شده در یخچال فریب می خورند و بنابراین حتی اگر چندین سال از عمر آنها باقی مانده باشد  مدل های قدیمی را کنار می‌گذارند و تصمیم به خرید یخچال جدید می‌کنند. مواردی وجود دارد که مردم فقط به این دلیل که یخچال و فریزر دیگر در آشپزخانه تازه ساخته شده جای نمی گیرد یا هزینه حمل و نقل آن هنگام انتقال از یک مکان به مکان دیگر بسیار زیاد است ، یخچال جدیدی خریداری می کنند. پس شما می‌توانید با گرفتن آن یک خرید هوشمندانه داشته باشید

اما قبل از خرید یخچال باید این نکات را رعایت کنید:

قبل از خرید یخچال تحقیق کنید: هنگام خرید یخچال از قبل استفاده شده ، نمی دانید که یخچال چقدر خوب نگهداری شده است. بنابراین ، برای اطمینان از کیفیت ان ، در مورد تمام مدل های یخچال تحقیق کنید و اطلاعاتی درباره تمام مدل هایی که در بازار خوب نیستند ، کسب کنید تا بتوانید از خرید چنین مدل هایی جلوگیری کنید. جزئیات مربوط به رتبه بندی انرژی و رتبه های نام تجاری را بررسی کنید. فروشندگان می توانند شما را گول بزنند که می گویند یخچال آنها بهترین مارک است اما اگر قبلاً تحقیقات خود را به خوبی انجام داده باشید ، واقعیت را می دانید. بنابراین ، با کمی تحقیق می توانید تصمیمی کاملاً آگاهانه بگیرید.

بازرسی دقیق یخچال

 باید اطمینان حاصل کنید که هیچ نقصی در این دستگاه وجود ندارد. یک قطعه کاغذی بین در و یخچال قرار دهید و سپس درب را ببندید. حالا ، سعی کنید کاغذ را بیرون بیاورید. اگر به راحتی بیرون بیاید ، درب به اندازه کافی محکم بسته نمی شود تا سردی آن حفظ شود. بنابراین ، این بدان معنی است که واشر باید تعویض شود. این مسئله رایج ترین مسئله در یخچال های فرسوده است. بنابراین ، هنگام خرید ، ابتدا این مورد را بررسی کنید و در صورت مشاهده این مشکل ، می توانید از فروشنده بخواهید قیمت را بیشتر کاهش دهد.

 عملکرد و مصرف انرژی :خرید یخچال دست دوم یک چیز است؛ پرداخت قبض های برق و نگهداری آن نیز مورد دیگری است. یخچال “کوچک” لزوماً به این معنی نیست که انرژی یا برق کمتری مصرف خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که از مصرف انرژی یخچال که تصمیم به خرید آن دارید کاملاً آگاه هستید و هزینه های پرداختی خود را به طور کامل مشخص کنید. درب آن باید هنگام بستن محکم  باسد. هنگام بازکردن آن نباید بوی نامطبوعی بدهد.

صداهای عجیب:

به راه اندازی کمپرسور گوش دهید و به حالت آماده به کار بروید. اطمینان حاصل کنید که هیچ صدایی عجیب و غریب وجود ندارد. اصوات عجیب و غریب به معنای نقص در کار است.

 سیم پیچ کندانسور: نباید هیچ رسوبی روی این دو قسمت وجود داشته باشد.

قفسه ها و کشوها: برای اطمینان از عدم شکستگی ، تمام این قسمت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید برای تمیز کردن به راحتی جدا می شوند.

چراغ های داخلی و کنترل دما:

این موارد کوچک اغلب هنگام بازبینی نادیده گرفته می شوند و همچنین معمولاً قطعات خارج از سفارش هستند. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که این موارد را کاملاً بررسی می کنید.

ظرفیت – ظرفیت یخچال به تعداد افراد / اعضای خانواده بستگی دارد که به طور منظم از آن استفاده می کنند و باید حجم ذخیره‌سازی براساس تعداد افراد و مقدار خوراکی‌های مصرفی بزرگ یا کوچک باشد.

نوع سیستم برفک – یخچال‌ها دارای دو نوع سیستم یعنی بدون برفک و با برفک هستند.  آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند و در طول عمر یخچال نقش مهمی دارند ، بنابراین لازم است در نظر گرفته شود.

یخچال اگر خنک نشود همانطور که انتظار می رود چه فایده ای دارد؟  هنگام بررسی یخچال ، سعی کنید آن را روی حالت های مختلف تنظیم کنید و ببینید آیا درجه حرارت بر اساس آن تغییر می کند یا خیر.  همچنین ، در صورت امکان ، بررسی کنید که فریزر برای تولید یخ چه مدت زمان لازم دارد.  اگر خنک کننده با وجود تنظیم در حالت های مختلف تنظیم نشود یا اگر فریزر نتواند در یک ساعت یخ بزند ، احتمال اینکه کیفیت چندان عالی نباشد زیاد است.

سن یخچال:

مانند اکثر لوازم خانگی ، سن یکی از فاکتورهای اساسی است که باید هنگام خرید یک دستگاه دست دوم مورد توجه قرار گیرد.  10+ سال به معنای فرسوده شدن قطعات داخلی است.  با این حال ، به این معنی نیست که یخچال دیگر قابل استفاده نیست.  با مقدار مناسب نگهداری ، پرداخت و مرمت ، می توان آن را به شرایط کاملاً جدید ترمیم کرد.   اما اگر قصد دارید یخچال را برای مدت زمان  طولانی نگه دارید ، در عوض اینکه یک راه حل موقت برای یک بازه کوتاه مدت باشد ، توصیه می کنیم یا از یک فروشنده فوق العاده مطمئن خرید کنید یا اینکه یخچالی کمتر از 5 سال خریداری کنید.

 کمپرسور:

 نقش اصلی را در یخچال و فریزر بازی می کند بنابراین بررسی این قطعه حیاتی است  که یک عنصر خراب می‌تواند مانع کارایی یخچال شود.

تاریخچه خدمات:

این می تواند یکی دیگر از عوامل اصلی تعیین کننده باشد.  اگر سابقه سرویس تعمیرات مكرر و تعویض قطعات را نشان دهد ، این می تواند به این معنی باشد كه دیگر یخچال کارایی بالایی ندارد. از طرف دیگر ، اگر تاریخچه فقط بررسی های تعمیر و نگهداری منظم و تعمیرات جزئی را نشان می دهد ، باید خرید خوبی باشد.

تمام این نکات ریز هنگام خرید یخچال دست دوم از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نتوانید این نکات را کاملاً رعایت کنید ، ممکن است با معامله بدی روبرو شوید و مزایای خرید یخچال دست دوم از بین برود . سمساری محله با سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش لوازم خانه آماده‌ی خدمت‌رسانی به شماست. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا