مقالات محله

هنگام خرید چای ساز دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم؟

هنگام خرید چای ساز دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم؟

سمساری محله :چای در فرهنگ ایران و ایرانی ، جایگاه بسیار مهمی دارد و کمتر کسی را می بینید که از خوردن یک فنجان چای صرفه نظر کند. هنگام پذیرایی از مهمان ، اولین چیزی که ممکن است برای آن بیاوریم ، چای خوش طعم و خوشبوی ایرانی است.

خوردن یک لیوان چای داغ بسیار لذید بوده و خستگی را از بین می برد. شاید با خود فکر کرده باشید که دم کردن چای ، کاری بسیار راحت بوده و نیاز به مهارت و ابزار خاصی ندارد ، اما باید گفت که اگر می خواهید یک چای به  قول معروف دبش دم کنید ، نیاز به مواد مرغوب و ابزار مخصوص دارید.

یکی از این ابزار ، دستگاه چای ساز است. در گذشته از سماور و یا قوری کتری برای درست چای استفاده می کردند و حتی اکنون نیز  برخی ها از این ابزار استفاده می کنند. اما امروزه بسیاری از افراد ، استفاده از چای ساز را برای سرعت در پخت و راحتی کار انتخاب می کنند که معمولا در هر خانه ای نیز یافت می شود. این دستگاه ، با تکنولوژی بسیار پیشرفته ای تولید شده است که می تواند چای خوشمزه ای را در مدت بسیار کم برای شما دم کند. این وسیله ، در مقایسه بل ابزار برقی دیگر ، از قیمت نسبتا خوبی برخوردار می باشد.

اما متاسفانه باید گفت که قیمت این دستگاه نیز مانند سایر وسایل دیگر ، به دلیل وضعیت اقتصادی و وجود تورم های زیاد ، بسیار بالا رفته و خیلی ها از خرید ان صرفه نظر می کنند. در این مواقع ما رفتن به دنبال ابزار دست دوم را پیشنهاد می کنیم.

شما می توانید با خرید یک چای ساز دست دوم ، هم صاحب یک دستگاه چای ساز با کیفیت و خوب شوید ، و هم در هزینه ها نیز ، صرفه جویی زیادی کنید. قاعدتا برای خرید چای ساز دست دوم ، شما نیاز به یک سری نکات دارید تا بتوانید تجربه خوبی را داشته باشید. برخی از این نکات عبارتند از :

  • اهمیت جنس چای ساز دست دوم :

  • یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید چای ساز دست دوم باید به ان توجه داشته باشید ، خوب بودن جنس دستگاه است. اگر جنس دستگاه خوب نباشد ، در نتیجه چای دم شده و آب جوش موجود ، بی کیفیت و نا مرغوب است. ممکن است بعضی اوقات هنگام چای خوردن ، لایه ای چربی و یا جرم را روی سطح نوشیدنی خود ببینید که نشانه بی کیفیت بودن و نداشتن جنس خوب دستگاه است . این اتفاق معمولا در چای ساز های پلاستیکی اتفاق می افتد‌. بهتر است هنگام خرید چای ساز دست دوم ، مواردی را انتخاب کنید که جنس ان ها به جای پلاستیک ، از شیشه و فلز باشد. البته جنس شیشه ای نیز به مرور زمان جرم گرفته و تمیز کردن ان ، کار دشواری است ؛ پس بهترین گزینه ، انتخاب چای سازی از جنس فلز ضد زنگ است. همچنین مدل انتخاب شده ، نباید گرمای درون خود را به بیرون بدنه منتقل کند و در آخر ، ظاهری زیبا و بدون اسیب دیدگی نیز داشته باشد.

  • ظرفیت و تکنولوژی به کار رفته در دستگاه :

  • گنجایش و ظرفیت دستگاه هنگام خرید بسیار مهم است که معمولا با توجه به تعداد اعضای خانواده سنجیده می شود . سعی کنید چای سازی را انتخاب کنید که اندازه ان بتواند نیاز شما را بر طرف کنید. استفاده از دستگاهی بزرگ و بدون کارایی ، می تواند علاوه بر مصرف انرژی ، هزینه های زیادی را نیز برای شما در پی داشته باشد. برخی از افراد فکر می کنند هر چقدر که چای ساز بزرگ تر باشد ، بهتر بوده کارایی بیشتری دارد ؛ اما باید گفت که این تفکر کاملا اشتباه است. خرید چای ساز های دست دوم ، گزینه استند دار می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد ، چرا که بخاطر نوع ساختاری که دارد ، می تواند در همه جای اشپزخانه قرار بگیرد . از جمله تکنولوژی های به کار رفته در این مدل می توان به قطع کن خودکار ، نشانگر میزان آب و حالت گرم نگه ‌دار و تنظیم درجه حرارت اشاره کرد.

  • میزان مصرف انرژی چای ساز دست دوم :

  • یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید چای ساز دست دوم باید به آن توجه کنید ، مناسب بودن مصرف انرژی (برق) ان است . معمولا مصرف برق استاندارد ان ها چیزی حدود ۱۸۰۰ الی ۲۲۰۰ وات می باشد. پس سعی کنید گزینه هایی را انتخاب کنید که از این محدوده کمتر و یا بیشتر (در این صورت مصرف برق شما افزایش می یابد) نباشند‌.

نکات مهم دیگر :

هنگام خرید چای ساز دست دوم ، دقت کنید که دستگاه حتما فیلتر آب و  فیلتر درون قوری را دارا باشد. فرو رفتگی انتهای کتری بسیار مهم است که وظیفه رسانایی را دارد و دستگاه را به برق متصل می کند. پس از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید . اگر چای ساز فلزی دست دومی که می خرید با مشکل چربی بستن روی چای رو به رو شد ، بهتر است که دستگاه را چند بار با آب سرد و سرکه بشویید تا مشکل رفع شود.

همان طور که می دانید ، امروزه شما می توانید با رفتن به سمساری ها و یا رفتن به سایت و اپلیکیشن های معتبر ، ابزار دست دوم را با تنوع خارق العاده ای پیدا کنید. اگر خریدتان حضوری است که نکات گفته شده را به یاد داشته باشید ؛ اما اگر خریدتان به صورت آنلاین انجام می شود ، از فروشنده بخواهید که از تمام ابعاد وسیله برای شما عکسبرداری کرده و ارسال کند. همچنین از او بخواهید که کالا را برای شما ضمانت کند تا در صورت بروز مشکل ، شما بتوانید بدون هیچ مشکلی کالا را پس داده و پول خود را دریافت کنید.

کلام اخر :

اگر علاقه مند به خرید چای ساز و سایر وسایل برقی به صورت دست دوم هستید ، ما به شما سمساری محله ، با داشتن کادری مجرب و سابقه ای درخشان را معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا