مقالات محله

چگونه می توان قیمت مناسب لوازم خانگی دست دوم را تعیین کرد؟

چگونه می توان قیمت مناسب لوازم خانگی دست دوم را تعیین کرد؟

سمساری محله :  شاید شما تصمیم گرفته‌اید که خشک کن ، یخچال یا اجاق گاز خود را بفروشید. یا ممکن است بخواهید برای صرفه جویی در هزینه و خرید دستگاهی بروزتر و با کیفیت تر، لوازم دست دوم بخرید.

چه در حال فروش لوازم خانگی دست دوم برای کمک به تأمین بودجه یک وسیله جدید باشید چه از آن راضی نیستید ، تعیین قیمت مناسب هم برای خریداران احتمالی و هم برای خودتان مهم است.

اگر در پایان خرید هستید و می خواهید جزئیات خاصی را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که معامله خوبی انجام داده‌اید، صرف نظر از اینکه آن را در فروشگاه سمساری یا وب سایت پیدا کنید ، باید حواس خود را کاملا جمع کنید که در این معامله ضرر نکنید.

در مورد قیمت گذاری و خرید لوازم خانگی فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود. برای یادگیری نحوه تعیین قیمت مناسب لوازم خانگی دست دوم ، ادامه مطلب را بخوانید.

مقایسه لوازم خانگی موجود در بازار

نگاهی به قیمت محصولات و مدل های مشابه ، نقطه شروع خوبی برای یادگیری متوسط ​​هزینه وسایل دست دوم و کارکرده است. اگر در حال خرید لوازم خانگی دست دوم هستید ، انجام این مرحله می تواند به شما کمک کند بفهمید که آیا دستگاه هایی که پیدا می کنید قیمت مناسبی دارند یا نه .

این کار به فروشندگان نیز کمک می کند. بسته به اینکه چند سال پیش آن را خریداری کرده اید ، ممکن است مدل خاص شما دیگر در بازار نباشد ، اما با این وجود می توانید قیمت پایه ای را از کسانی که در حال حاضر در بازار هستند دریافت کنید.

 به دنبال مدل های مشابه باشید.

فروشگاه های لوازم خانگی دست دوم می توانند منبع مناسبی باشند ، به شرطی که به خاطر داشته باشید روی این اقلامی که آنها می فروشند معمولاً تعمیرات اساسی انجام می شود و با ضمانت کوتاه به فروش می رسند.

ویژگی ها را نیز مقایسه کنید .

 به عنوان مثال ، وقتی صحبت از لباسشویی می شود قیمت دستگاه‌های دست دومی که دارای ظرفیت زیاد ، کارایی بالا و ابزار دارای تنظیم بخار هستند، در مقایسه با ماشین لباسشویی ‌هایی که این ویژگی‌ها را ندارند، بیشتر است.  اما به یاد داشته باشید که از این وسیله استفاده شده است

فروشندگان باید از افزایش قیمت خودداری کنند ، زیرا قیمت بیش از حد ماشین لباسشویی ، خشک کن ، اجاق گاز یا یخچال و فریزر منجر به عدم فروش آن ها می شود. بسته به عواملی مانند سن و شرایط ، تقریباً می توانید وسایل کارکرده را نصف قیمت لوازم جدید ارزش گذاری کنید.

 برای اطمینان از اینکه فروشندگان کلاهبرداری نخواهند کرد ، باید با دقت به شرایط و سن هر وسیله ای که می خواهید بخرید ، توجه کنید. قیمت را با لوازم مشابه موجود در بازار مقایسه کنید. اگر در حدود نیمی از این قیمت در شرایط مناسب ذکر شده باشد و زیاد قدیمی نباشد ، قیمت آن منصفانه است .

محاسبه قیمت اصلی کالای دست دوم

اگر می خواهید در پایان فروش یا خرید بهترین شانس را به خودتان بدهید ، معادله ای وجود دارد که می توانید برای تخمین مقدار فعلی استفاده کنید و از آنجا عدد دقیقی را بدست آورید. فهمیدن مقدار فعلی قسمت مهمی در تعیین قیمت لوازم مورد استفاده است ،  زیرا لوازم خانگی دست دو ، با گذشت زمان ، مانند اتومبیل دچار استهلاک دارند.

 

شما به راحتی می‌ توانید با  معادله زیر قیمت اصلی کالای دست دومی که می‌ خرید را حساب کنید:

قیمت خرید اصلی را بر متوسط ​​عمر دستگاه ( به سال) تقسیم کرده و حاصل را در تعداد سال های باقیمانده از متوسط ​​عمر ضرب کنید.

این معادله برای هر نوع دستگاه به این ترتیب است:

تعیین قیمت مناسب در ماشین لباسشویی دست دوم

اگر قیمت خرید اصلی 500 دلار باشد و خشک کن 7 سال کار کرده است:

500 دلار ÷ 10 سال (متوسط ​​طول عمر ماشین لباسشویی در سال) = 50

دلار 50 × 3 دلار (سال های باقی مانده تا متوسط ​​عمر 10 ساله)

ارزش فعلی این لباسشویی 150 دلار است.

تعیین قیمت مناسب در یخچال دست دوم

اگر قیمت خرید اصلی 800 دلار بود و یخچال 4 سال کار کرده است:

800 دلار ÷ 17 سال (متوسط ​​طول عمر یخچال ها در سال ها) = 47

دلار 47 × 13 سال (تعداد سال های باقی مانده تا متوسط ​​عمر 17 ساله)

ارزش فعلی این یخچال 611 دلار است.

تعیین قیمت مناسب اجاق گاز  دست دوم

اگر قیمت خرید اصلی 1200 دلار بود و اجاق گاز 6 سال کار کرده باشد:

1200 دلار ÷ 13 سال (متوسط ​​طول عمر اجاق گاز در سال) = 92

 92 × 7 سال (تعداد سال های باقی مانده تا متوسط ​​عمر 13 ساله)

ارزش فعلی این اجاق یا اجاق گاز 644 دلار است.

احتمالاً خریداران از قیمت اصلی خرید اطلاع نخواهند داشت. اگر قادر به دریافت این اطلاعات نیستید ، می توانید قانون فوق را در مورد تعیین  نصف قیمت یک دستگاه جدید اعمال کنید تا اطمینان حاصل کنید که یک معامله منصفانه انجام داده‌اید.

همیشه شرایط را در نظر بگیرید

میزان فرسودگی و کهنگی دستگاه و شرایطی که در آن وجود دارد همیشه باید از قیمت لوازم بکاهد. از آنجا که مراقبت از یک وسیله تا حد زیادی می تواند بر طول عمر آن تأثیر بگذارد ، نگهداری یکی دیگر از موارد مهم است. به طور کلی ، دستگاهی که عملکرد خوبی داشته باشد بیش از دستگاهی که کارایی یالایی ندارد، با ارزش دارد . به عنوان مثال ، ارزش فعلی یک اجاق گاز دو ساله با عملکرد نامناسب بالاتر از یک مدل پنج ساله با همان مدل و کارایی بهتر نیست.

 اگر در لیست اطلاعات زیادی در مورد وضعیت دستگاه ارائه نمی شود ، حتما برای پرس و جو با فروشنده تماس بگیرند . پس از همه ، اگر می خواهید پول خود را برای چیزی خرج کنید ، کاملاً منطقی است که از عملکرد خوبی برخوردار باشید.

وقتی نوبت به فروش لوازم دست دوم می رسد ، اگر با مشکلی روبرو هستید دو گزینه دارید. می توانید خودتان تعمیر کنید و هزینه را به قیمت اضافه کنید یا برای پاسخگویی به مشکل می توانید قیمت را پایین بیاورید. اطمینان حاصل کنید که اگر مورد دوم را می‌ خواهید انجام دهید ، با خریدار صادق باشید و بطور شفاف مشکل دستگاه را ذکر کنید.

کلام آخر

 سمساری محله با سابقه درخشان و همچنین کادری مجرب در زمینه خرید و فروش لوازم خانگی دست دوم و کار کرده، با ارائه قیمتی مناسب و اجناس باکیفیت و درجه یک آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای  کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا