مقالات محله

نکاتی که قبل از معامله وسایل عتیقه دست دوم باید بدانیم

نکاتی که قبل از معامله وسایل عتیقه دست دوم باید بدانیم

سمساری محله :» امروزه ، توجه بسیاری از مردم به سمت وسایل عتیقه دست دوم کشیده شده که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار هستند. خیلی اوقات بعضی از افراد ، به دلیل ندانستن کاربرد این وسایل ، آن ها را دور ریخته و یا به سمساری ها می سپارند ، اما اکنون دنیایی متنوع و گسترده ای پیدا کرده اند که می توانید با استفاده از عتیقه ها به خانه تان روحی تازه و جلای خاصی را ببخشید. شما می توانید با استفاده از سایت ها ، اپلیکیشن ها و سمساری ها وسایل قدیمی مورد علاقه خود را خرید و یا بفروشید. هنگام خرید وسایل عتیقه ، باید از حواس و دقت خاصی برخوردار باشید تا بتوانید بهترین کالای مورد نظر خود را خریداری کنید.

همان طور که گفته شد عتیقه ها جز ابزار دست دوم محسوب می شوند ،پس شما می توانید تنها با جستجویی کوچک وسایل مورد نظر خود را در میان انبوهی از کالا ، پیدا کنید. به طور معمول ، وسایلی با ارزش و دارای قدمتی ۱۰۰ ساله را عتیقه می دانند.  البته در مناطق و کشور های مختلف قدمت وسایل متفاوت و متغیر است. اگر واقعا قصد خرید عتیقه ای را دارید و اصل بودن آن برای شما مهم است ، حتما با یک حرفه ای و یا کارشناس صحبت کنید و با استفاده از راهنمایی آن ها ، عتیقه ای اصیل را خریداری کنید. هنگام خرید وسایل عتیقه به چند نکات باید توجه داشته باشید:

  • از اصل بودن آن مطمئن شوید: امروزه انبوهی از کالا های تقلبی که با نام عتیقه در بازار عرضه می شوند ، وجود دارد. اینکه بتوانید وسایل عتیقه و قدیمی اصل را به دست بیاورید کمی سخت و دشوار است. هنگام خرید ، حتما از یک کار بلد حرفه ای در زمینه عتیقه شناسی ، کمک بگیرید. طبق آمار های گرفته شده ، ۹۵ درصد از عتیقه های موجود در بازار تقلبی و غیر اصل هستند. پس در خرید خود دقت کنید.
  • ارزش ملی : برخی از عتیقه های دست دوم بسیار قدیمی جز میراث ملی محسوب می شوند. حتما در نظر داشته باشید که عتیقه دست دومی که شما قصد خرید آن را دارید ، نباید جز میراث ملی باشد ، در غیر این صورت و خرید و انتقال آن ها برای شما دردسر ساز و جرم محسوب می شود. برخی از افراد آن ها را به صورت قاچاقی و غیر قانونی می‌ فروشند که در صورت مشاهده با آن ها برخورد خواهد شد. به طور معمول ، طبق قانون ، محکومیت آن ها علاوه بر جریمه های نقدی ، حبس از یک تا سه سال و یا حتی بیشتر نیز است. پس حواستان باشد که از کجا و چگونه خریداری می کنید.
  • دنبال قیمت مناسب بگردید : به طور معمول وسایل عتیقه از قیمت های بالایی برخورد دار هستند که این هم به نوع ، اندازه ، جنس و قدمت کالا بستگی دارد. وقتی شما به دنبال عتیقه دست دوم برای خانه خود هستید ، حتما در نظر داشته باشید که این کالا ها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند ، اما شما باید دقت داشته باشید که تمام موارد را بررسی کرده تا بتوانید مناسب ترین کیفیت و قیمت را شکار کنید.
  • علاقه خود را دنبال کنید : اگر به عنوان یک سرگرمی مشغول جمع آوری عتیقه هستید ، آنچه را دوست دارید خریداری کنید نه آنچه که با ارزش ترین است. شما می خواهید آنچه را که از آن لذت می برید بخرید و نه آنچه بیشترین هزینه را دارد جمع کنید.
  • از اشتباهات خود بیاموزید : اگر کالایی را بیش از حد به آن بپردازید یا چیزی با ارزش کمتر از آنچه تصور می کردید خریداری کرده باشید ، این فقط بخشی از جمع آوری عتیقه است. مانند سایر سرگرمی ها ، در ادامه کار بهتر خواهید شد. پس خودتان را سر زنش نکنید.
  • درباره نادر بودن مورد تحقیق کنید : هرچه عتیقه کمتر رایج باشد قطعا از ارزش بالایی نیز برخوردار است. ممکن است اقلام نادر در مقادیر محدود ساخته شده باشند یا به مرور زمان مقدار آن کاهش یافته باشد. نادر بودن را می توان با یک ناهنجاری ساخت ( مانند یک رنگ شیشه ای غیر معمول )  برخی از اشیای عتیقه ، مانند چاپ خاصی از یک کتاب ، در ابتدا امری عادی بود. دهه ها یا حتی قرن ها بعد ، به دلیل اهمیت تاریخی یا کمبود آن ها در طول زمان ، مطلوبیت آن ها افزایش می یابد. چه یک مجموعه جدید را شروع کنید و چه به دنبال فروش کالا های عتیقه دست دوم باشید ، دنیای خرید عتیقه برای یک مبتدی طاقت فرسا است ، چرا که تجربه کافی را ندارد.
  • اگر به دنبال یک سرگرمی هستید ، علایق ویژه را در نظر بگیرید : بهترین خرید های عتیقه خرید هایی هستند که با علایق شخصی شما مطابقت داشته باشند. مثلاً فرض کنید شما یک هنرمند هستید. دوست دارید چه چیزی بدست آورید؟ نوع خاصی از اشیا، مانند مجسمه های عتیقه؟ قطعه ای از یک هنرمند خاص؟ آثار هنری مربوط به یک دوره خاص ؟ به علایق شخصی خود فکر کنید و از آن برای محدود کردن جستجوی خود استفاده کنید. راهنما های مربوط به علایق خاص خود را بخوانید تا مشخص کنید دقیقاً چه چیزی را می خواهید جمع آوری کنید. در یک دوره یا نوع خاص کالا ، مارک ها یا سبک های مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. ارزش کالای شما بسته به سن ، مارک و شرایط بسیار متفاوت خواهد بود. هنگام تحقیق این سه معیار را در ذهن داشته باشید.

کاربرد عتیقه های دست دوم

شما می توانید از قالیچه ها و فرش های زیبا و دست بافت به عنوان پوشش برای خانه و یا به صورت تابلوی روی دیوار استفاده کنید. یا به عنوان مثال ، امروزه از بشقاب های دیوار کوبی استقبال زیادی شده و قرار دادن آن ها روی دیوار بسیار جذاب و خاص است که جنبه ای سنتی و همواره دلپذیر را به همراه دارد. شما می توانید از تنگ ها و قوری های عتیقه و دست دوم ، به عنوان گلدان استفاده کنید. و یا می توانید کلکسیونی از عتیقه های دست دوم را در خانه خود نگه داری کنید.

حرف آخر:

تجربه خرید یک عتیقه دست دوم ، می توانید حس خوبی را به همراه داشته باشد. خرید عتیقه ها ، تجربه و مهارت خاصی  را نیاز دارد. اگر در این مورد نمی دانید که از کجا و چگونه باید خریداری کنید، ما به شما سمساری محله ، با سابقه ای درخشان را معرفی می کنیم.  امیدواریم مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا