مقالات محله

نکاتی هنگام خرید توستر دست دوم

نکاتی هنگام خرید توستر دست دوم

سمساری محله : توستر ، یک وسیله برقی است که در آشپزخانه کاربرد زیادی داشته و فضای کمی به خود اختصاص می دهد. توستر امروزه با برند و نام های تجاری زیادی در بازار ها عرضه می شود. این دستگاه ، نسبت به کاربرد های زیادی که دارد ، از  قیمت نسبتا خوبی برخوردار می باشد.

اما همان طور که می دانید ، سیر نزولی قیمت ها ، آن هم ساعت به ساعت ، موجب شده است که قیمت این دستگاه نیز مانند سایر وسایل ، بالا برود. ممکن است شما قصد خرید توستر را داشته باشید اما با دیدن این قیمت های نجومی ، از خرید آن صرفه نظر کنید. در این مواقع ، خرید توستر دست دوم ، می تواند بسیار مفید و به صرفه باشد.

وسایل دست دوم در کل ، به دلیل اینکه یک بار  مورد استفاده قرار گرفته اند ، هنگام فروش ، قسمت اعظمی از قیمت آن ها کاهش می یابد. شما نباید به خرید این وسایل بدبین باشید ، البته طبیعی است چون طرز فکر غلط موجب بیزاری ما از ابزار دست دوم شده است.

فروشنده وسیله ممکن است بنا به هر دلیلی بخواهد ابزار خود را بفروش برساند ؛ در اینجا باید تمام جوانب را بررسی کرد و نباید فکر کنید که چون وسیله آن شخص خراب و یا مشکل داشته است می خواهد آن را بفروشد. خرید توستر دست دوم می تواند به شما در صرفه جویی هزینه ها ، کمک بسیار زیادی بکند. با توستر دست دوم هم می توان مثل مدل های نو آن ، انواع کیک ، نان ، پیتزا و غذا های جورواجور دیگر را اماده کرد. هنگام خرید توستر دست دوم باید حتما به نکاتی برای خریدی پر سود توجه داشت که برخی از این نکات عبارتند از :

  • داشتن درب شیشه ای مقاوم و نسوز :

  • یکی از نکاتی که هنگام خرید توستر دست دوم باید با آن توجه کنید ، داشتن درب شیشه ای و نسوز آن است. برخی از این دستگاه ها بلافاصله بعد از اینکه درجه حرارت توستر را کمی بالا می بریم ، درب شیشه ای آن سوخته و گاهی هم می شکند. شما هنگام خرید توستر دست دوم باید آن را بررسی کنید و از خوب بودن جنس شیشه آن مطمئن شوید. معمولا تمام مشخصات شیشه و  اینکه آیا با حرارت بالا ترک می خورد یا نه ، روی درب و یا دفترچه راهنمای آن ، نوشته می شود.
  • داشتن تجهیزات کامل برای پخت غذا :

  • یکی دیگر از نکاتی که باید به یاد داشته باشید ، داشتن تجهیزات کامل توستر است. همه توستر هایی که در بازار ها عرضه می شوند ، دارای یک الی دو سینی و یک سیخ جوجه گردان می باشند. وجود این ابزار بسیار مهم و کاربردی است. با وجود سیخ می توانید جوجه را هر طور که بخواهید با حرارت مساوی ، پخته و میل کنید. وجود سینی به شما این امکان را می دهد که بتوانید انواع کیک ، شیرینی و پیتزا را آماده کرد. پس هنگام خرید توستر دست دوم ، خوب چک کنید و از کامل بودن تمام تجهیزات آن مطمئن شوید چون ممکن است از بین رفته و یا ناقص باشند.
  • داشتن ظاهری زیبا و سالم :

  • داشتن ظاهری زیبا و سالم ، یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید توستر دست دوم باید به آن توجه کنید. دستگاهی که انتخاب می کنید باید بدنه سالمی داشته و دارای رنگ رفتگی ، خش یا تورفتگی نباشد. بررسی کنید و مطمئن شوید که توستر تمام پایه ها را دارا باشد. چرا که اگر توستر پایه نداشته باشد و هنگام قرار گیری روی کابینت با سطح تماس کامل داشته باشد ، ممکن است با کمی رطوبت و آب به جا مانده روی کابینت ، توستر اتصالی کرده و خراب شود. همچنین صدمات متقابلی به کابینت نیز وارد می کند. چک کنید و از سالم بودن روکش سیم آن اطمینان حاصل کنید ؛ چرا که اگر قسمتی از سیم اصطلاحا لخت باشد ، ممکن است دست شما با آن برخورد کند و آسیب ببینید.‌   پس آن را به خوبی بررسی کنید.
  • داشتن المنت های سالم :

  • شاید بتوان گفت که یکی از مهم ترین قسمت های موجود در توستر ، المنت های آن است. بخش اعظمی از عملکرد توستر بر دوش المنت ها می باشد. المنت ها در کف و در بعضی از مدل ها نیز در سقف توستر ، وظیفه ایجاد گرما و حرارت را دارند.

اگر این قسمت آسیب دیده و خراب باشد ، دستگاه نمی تواند عملکرد درستی را ارائه دهد و دچار مشکل می شود.  هنگام خرید توستر دست دوم ، حتما آن را به برق متصل کرده و از سالم بودن و روشن شدن المنت های آن مطمئن شوید.

  • محصول برند خوب و با کیفیت :

  • برای خرید ابزار دست دوم ، شما با کمک انبوهی از سمساری ها ، سایت ها و اپلیکیشن های فروش کالای دست دوم ، می توانید به راحتی توستری با کیفیت و خوب را خریداری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خوب بگردید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. داشتن برندی خوب و به نام به شما این امکان را می دهد که با شناخت کامل ابزار را خریداری کرده و خیالتان از بابت کارکرد و کیفیت آن راحت باشد. قاعدتاً برند های معروف برای اینکه بر اعتبارشان خدشه ای وارد نشود ، ابزار و محصولات خود را به بهترین نحو ممکن ساخته و عرضه می کنند. پس به مارک و برند توستر دست دوم هنگام خرید دقت داشته باشد.

نکته مهم :

هنگام خرید توستر دوست دوم از منابعی که پیش تر گفته شد ، اگر خریدتان به صورت حضوری است ، مهمی توانید آن را خودتان بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. اما اگر خریدتان به صورت آنلاین انجام می شود ، از فروشنده بخواهید که از تمام ابعاد داخلی و خارجی دستگاه برای شما عکس تهیه کرده و ارسال آپلود کند. همچنین از او بخواهید که دستگاه را تضمین کرده تا در صورت وجود مشکل ، شما بتوانید به راحتی آن را عودت داده و پول خود را بدون کم و کسری پس بگیرید.

کلام آخر :

اگر  قصد خرید توستر دست دوم و کالا های دیگری را دارید و به دنبال منبعی ایمن و معتبر می گردید ، کا به شما سمساری محله ، با سابقه ای درخشان را معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا