مقالات محله

راهنمای خرید کولر آبی دست دوم

راهنمای خرید کولر آبی دست دوم

سمساری محله : با شروع فصل گرما و افزایش دما ، خرید کولر آبی در بسیاری از خانوارها به اولویت تبدیل می شود. به عنوان یک راه حل خنک کننده ، کولر اغلب اولین انتخاب ما برای راحتی فضای زندگی  است. اما برای برخی ، تصمیم به خرید کولر آبی این  را به دنبال دارد که ” آیا باید یک کولر آبی کاملاً نو بخرم یا یک مدل کارکرده تهیه کنم؟”

اگر با چنین سردرگمی روبرو هستید ، این مقاله می تواند به شما کمک کند. در اینجا ، ما یک راهنمای خرید را که مزایا و معایب خرید کولر آبی دست دوم را به همراه عواملی که هنگام انتخاب این دستگاه باید در نظر بگیرید ، ذکر کرده ایم.

بدون زحمت بیشتر به سراغ مزایا و معایب خرید کولر آبی دست دوم برویم:

مزایا

از مزایای خرید کولرهای آبی دست دوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه کمتر : یک دستگاه  دست دوم معمولاً با قیمت کمتری نسبت به یک واحد کاملاً جدید قیمت گذاری می شوند. این بدان معنی است که شما می توانید یک  کولر آبی دست دوم را با نصف قیمت یک واحد جدید تهیه کنید. اگر بودجه محدودی دارید و قصد دارید پول خود را پس انداز کنید ، پس باید یک واحد دست دوم را انتخاب کنید.

ماندگاری طولانی : اگر بتوانید یک کولر آبی خریداری کنید که مدت زیادی است از آن استفاده نشده است ، می تواند برای سال های طولانی درست مثل یک مدل جدید برای شما کار کند. این بدان معنی است که هیچ هزینه اضافی برای تعمیر وجود نخواهد داشت. اکثر سمساری ها قبل از فروش لوازم مورد استفاده به مشتریان ، آنها را بررسی و آزمایش می کنند.

استفاده موقت: کولرهای آبی دست دوم برای افرادی که قصد استفاده موقت از آن را دارند (زندگی در آپارتمان یا اجاره) یا برای مدت کوتاه (زندگی در خوابگاه) سرمایه گذاری ایده آلی هستند.

نکات منفی خرید کولرهای آبی دست دوم

گارانتی محدود: در بیشتر موارد ، مدت ضمانت کولر ممکن است منقضی باشد یا در شرف تمام شدن باشد. ضمانت نامه همچنین ممکن است همه مشکلات را شامل نشود و ممکن است فقط به موارد خاص یا قسمت هایی از دستگاه تعمیم یابد. در این صورت  اگر مدل قدیمی خریداری می کنید (که بیش از 2 سال از آن استفاده شده است) ، بدانید که ممکن است هزینه نگهداری بالایی داشته باشید. برای غلبه بر این دردسر ، با فروشنده خود مشورت کنید و گزینه های خود را بررسی کنید. به عنوان مثال ، ببینید آیا می توانید با پرداخت هزینه اضافی مدت ضمانت خود را تمدید کنید یا اینکه می توانید ضمانت نامه طولانی بخرید که مشکلات خاصی را که ممکن است با واحد ایجاد شود را پوشش دهد.

از نظر بصری غیر جذاب: اگر به دنبال واحدی هستید که نگاه جدیدی به آن داشته باشد ، بهتر است یک واحد جدید خریداری کنید. واحدهای مورد استفاده ممکن است دارای فرورفتگی یا علائم خراش باشند ، رنگ بیرونی آن کمرنگ شده باشد و از نظر بصری جذاب نباشد.

در دسترس بودن قطعات یدکی: مسئله متداولی که هنگام خرید هر دستگاه دست دوم با آن روبرو می شود ، مشکل تهیه قطعات یدکی خاص آن است. در دسترس نبودن این قطعات می تواند به دلیل توقف یا کاهش تولید آن مدل خاص باشد زیرا مدل های پیشرفته تری وارد بازار تجاری می شوند. از آنجا که تهیه قطعات جایگزین ممکن است دشوار و زمانبر باشد ، مهم است که قبل از خرید واحد ، واحد و قطعات آن و در دسترس بودن قطعات را بررسی کرده و درک درستی داشته باشید.

هزینه نگهداری بالا: واحدهای قدیمی ممکن است هزینه نگهداری بالاتری را متحمل شوند زیرا ممکن است نیاز به تعمیر منظم داشته باشد. برای جلوگیری از این امر ، به دنبال واحدهایی باشید که در شرایط تقریباً جدیدی قرار دارند. اگرچه ممکن است کمی گران تر باشند ، اما به خصوص اگر بخواهید آن را با هزینه تعمیر یک واحد قدیمی مقایسه کنید ، می تواند یک سرمایه گذاری تلقی شود.

هزینه های نصب : برخلاف واحد جدیدی که به صورت رایگان نصب می شود ، نصب واحدهای دست دوم ممکن است پرهزینه باشد ، به خصوص اگر مجبور به استفاده از خدمات یک متخصص باشیم.

هنگام خرید کولر آبی دست دوم باید به چه مواردی توجه کرد؟

برای جلوگیری از هدر رفتن هرگونه هزینه ای هنگام خرید کولر آبی کارکرده ، اطمینان حاصل کنید که هنگام انتخاب و تصمیم گیری در مورد دستگاه ، این عوامل را بررسی کنید.

شرایط پوشال ها

پوشال ها یکی از اجزای ضروری برای عملکرد صحیح کولرهای آبی هستند. شما باید هر چند ماه یک بار آن ها را عوض کنید. در غیر این صورت ، آنها پر از ذرات گرد و غبار ، خاک و باکتری می شوند ، که می تواند هوای فیلتر کننده را آلوده کند. این هوای آلوده می تواند ما را بیمار کند ، بنابراین مسئله مراقبت فردی است. به همین دلیل ، هنگام خرید کولر آبی پنجره دست دوم ، باید وضعیت پوشال ها را بررسی کنیم.

سطح مبرد:

بررسی سطح مبرد دستگاه، بسیار مهم است. سطح مبرد کم می تواند بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد و باعث گرم شدن بیش از حد و آسیب رساندن به کمپرسور شود. واحدهایی با سطح مبرد کم نیز برای خنک کردن اتاق به انرژی بیشتری نیاز دارند و در نتیجه هزینه های برق افزایش می یابد. کولرهای دست دوم قدیمی تر در مقایسه با مدل جدید دارای مبرد کم هستند. بنابراین بررسی کنید که آیا سطح مبرد واحد در محدوده مطلوب حفظ می شود یا خیر. برای بررسی میزان مبرد واحد از یک متخصص حرفه ای کمک بگیرید.

مصرف انرژی:

کولرهای آبی قدیمی ممکن است انرژی بیشتری نسبت به مدل های جدید یا تقریباً جدید مصرف کنند. از آنجا که مصرف انرژی کولر بر قبض های ماهانه برق ما تأثیر می گذارد ، بهتر است میزان انرژی مورد نیاز واحد را بررسی ، مقایسه و بررسی کنید. این کار با بررسی EER (نسبت بازده انرژی) واحد به راحتی انجام می شود.

سطح صدا:

استفاده طولانی مدت از کولر آبی پر سر و صدا می تواند مزاحمت ایجاد کند و بر خواب و سلامتی ما تأثیر منفی بگذارد. سعی کنید دستگاهی انتخاب کنید که سر و صدای زیادی نداشته باشد.

بررسی ها:

همیشه بخاطر داشته باشید که قبل از خرید، نظرات مربوط به مدل خاص کولر را بخوانید. بررسی ها مختصری از ویژگی ها ، عملکرد و کارایی واحد را به شما ارائه می دهند. برخی از بررسی ها همچنین اطلاعات بیشتری در مورد قطعات آن ، مشکلات احتمالی مرتبط با مدل و در دسترس بودن قطعات به شما ارائه می دهند. برای شناسایی ویژگی هایی که در دستگاه قدیمی وجود ندارد ، دستگاه را با آخرین مدل مقایسه کنید. برای اطمینان از درست کارکردن کولر ، خودتان و با کمک یک متخصص آن را کاملاً بررسی و آزمایش کنید. دستگاه را روشن کنید و توانایی آن را برای خنک کردن اتاق و اینکه آیا واحد به طور موثر گرمای بیرون را از بین می‌برد ، بررسی کنید.

کلام آخر

 در حالی که قیمت کولرهای آبی نو بسیار بالا است، خرید یک مدل دست دوم انتخاب بسیار منطقی است. شما می توانید برای خرید کولر دست دوم به سمساری محله مراجعه کنید. این مرکز با داشتن سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش اجناس دست دوم و کارکرده آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا