مقالات محله

راهنمای خرید هود دست دوم

راهنمای خرید هود دست دوم

سمساری محله : یک آشپزخانه نرمال ، برای تکامل یافتن به وسایل زیادی نیاز دارد. وسایلی که هر کدام کاربرد خاصی داشته و جنبه زیبایی نیز دارند. درست کردن غذا بسیار لذت بخش است ؛ اما گاهی موارد نیز ، باعث به وجود امدن گرما ، رطوبت و چربی می شود. این امر می تواند فضای اطراف به خصوص کابینت و دیوار ها را تحت تاثیر بگذارد. هود این مشکل را حل کرده است.

یکی از ابزار تخصصی اشپزخانه ، هود است که خیلی از افراد ، از این وسیله فقط به عنوان زیبایی محیط استفاده می کنند ، اما باید گفت که علاوه بر زیبایی ، کاربرد بسیار مهم دیگری نیز دارد‌. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم ، این دستگاه از پخش  شدن بوی غذا در محیط ، جلوگیری می کند. این وسیله ، تنوع بسیار بالایی داشته و طرح های مختلفی از آن در بازار ها به چشم می خورد.

برند ها و کمپانی های زیادی در حال حاضر هود تولید می کنند که فقط تعداد کمی از آن ها می توانند دستگاه های با کیفیت و مقاوم را روانه بازار های جهانی کنند.

هود باید دقیقا بالای اجاق گاز قرار بگیرد تا بتواند به طور صحیح کار خود را انجام دهد. همان طور که می دانید ، متاسفانه در حال حاضر به دلیل وضعیت بد اقتصادی ، قدرت خرید مردم پایین آمده و نمی توانند اجناس مورد نظر خود را تهیه کنند. در این بین ، خیلی ها به فکر خرید اجناس دست دوم ، از جمله هود می افتند‌. شما می توانید با خرید یک هود دست دوم ، از مزایای زیادی چون کاهش قیمت و به صرفه بودن دستگاه ، بهرمند شوید. مسلما هنگام خرید هود دست دوم ، باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید خوب بررسی کرده و بهترین گزینه را خریداری کنید. برخی از این نکات عبارتند از :

  • ارتفاع و ابعاد هود دست دوم :

  • یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید هود دست دوم باید به آن توجه داشته باشید ، در نظر گرفتن ابعاد هود است. هود دست دومی که شما انتخاب می کنید ، باید اندازه اجاق گاز و یا نهایتا ۳ اینچ بزرگتر باشد.‌ مانند سینک و گاز ، هود نیز در ابعاد مختلف ۶۰ ، ۸۰ و ۹۰ ساخته می شود. برای این که خرید بهتری داشته باشید ، حتما ابعاد اجاق گاز را یاد داشت کرده و هنگام خرید هود همراه خود داشته باشید. هنگام نصب ، در اجاق گاز های برقی بهتر است هود در ارتفاع ۲۰ الی ۲۴ اینچی آن نصب شود ؛ و در اجاق گاز های گازی ، پیشنهاد می شود هود در ارتفاع بین ۲۴ الی ۴۰ اینچی آن قرار بگیرد. هنگام نصب هود دست دوم ، از یک متخصص کمک بگیرد ، چرا که می تواند بدون هیچ مشکلی مرحله اجرای هود را انجام دهد.
  • هود متصل به داکت یا بدون داکت :

  • منظور از هود های متصل به داکت ، در واقع کانال متصل شده به دستگاه است که هوای مکیده‌ شده را به بیرون از فضا هدایت می کند (هود های متصل به داکت ، در پاک سازی هوا بهتر عمل می کنند). اما هود های دست دوم بدون داکت ، پیچیدگی بیشتری دارند. به طور خلاصه ، آن ها هوای مکیده شده را دریافت کرده ، بازیافت می کنند و دوباره در محیط اشپزخانه ازاد می کنند. در این نوع هود ، باید هر چند وقت یک بار ، فیلتر ان ها که از جنس ذغال است را ، برای عملکرد بهتر تعویض کنید. برخی دیگر نیز هستند که دو قابلیت متصل به داکت و بدون داکت را دارند. به این نوع هود کانوِرتیبِل گفته می شود. بنا به علاقه خود ، طبق توضیحات داده شده می توانید با کمی بررسی هود دست دوم مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • مدل هود دست دوم :

  • برای خرید هود دست دوم ، شما گزینه های زیادی را پیش رو دارید.‌ به طور کلی هود ها ، در چهار دسته هود زیر کابینتی ، هود دیواری (هود شومینه ای) ، هود مخفی و هود جزیره ای تقسیم بندی می شوند. نکته ای را که حتما باید در نظر بگیرید این است که شما نمی توانید هر مدل هودی که خوشتان آمد را در خانه خود نصب کنید ، چرا که هر کدام در شرایط خاصی امکان نصب دارند. سعی کنید وسیله ای متناسب با نیاز و کارایی آشپزخانه تان خریداری کنید (مثلا اگر زیاد آشپزی نمی کنید ، از مدل های ساده تر استفاده کنید. درد غیر این صورت ، به دنبال مدل های حرفه ای باشید).

نکته  :

با پیشرفت تکنولوژی ، هود ها به نسل جدیدی از کیفیت و کارایی رسیده اند. هود ها علاوه بر مدل های قدیمی دکمه دار ، امروزه  به صورت دیجیتالی (لمسی) و یا حرارتی نیز ساخته شده اند. هنگام خرید هود دست دوم ، سعی کنید مدل های جدید آن را بخرید تا از کاربرد و مزایای بیشتری بهرمند شوید.

  • فیلتر هوای هود :

  • هود هایی که از خروجی هوا برخودار هستند ، برای جمع اوری دود ، روغن و الودگی موجود در هود ، از فیلتر هایی از جنس آلومینیوم استفاده می کنند. وجود این قسمت در هود بسیار مهم است. فیلتر ها باید هر ماه جدا شده و تمیز شوند. این کار باعث عملکرد بهتر دستگاه می شود. هنگام خرید خود دست دوم ، به خوبی آن را بررسی کنید و از سالم بودن فیلتر های آن اطمینان حاصل کنید.
  • میزان صدای هود :

  • به طور معمول ، میزان صدایی که از هود منتشر می شود را با سونز اندازه گیری می کنند ( یک سونز برابر است با ۴۰ دسی‌بل).‌ هنگام خرید هود دست دوم ، گزینه ای را انتخاب کنید که از حداقل صدا بهرمند باشد. قاعدتا این ویژگی ، کمی قیمت را بالا می برد اما به خریدنش می‌ارزد.

کلام آخر :

اگر دوست دارید آشپزخانه تان دیگر بوی غذا ندهد ، و یا می خواهید بخار ناشی از غذا به فضای آشپزخانه آسیبی وارد نکند ، ما به شما خرید یک هود دست دوم ، اما با کیفیت را از سمساری محله پیشنهاد می کنیم که با سابقه ای درخشان در زمینه خرید و فروش اجناس دست دوم و کارکرده  آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا