مقالات محله

راهنمای خرید تخت خواب دست دوم |خرید لوازم دست دوم محله

راهنمای خرید تخت خواب دست دوم 

سمساری محله :تخت خواب ، یکی از وسایلی است که امروزه در هر خانه ای وجود دارد. این وسیله که برای استراحت کردن طراحی شده است ، بسیار کاربردی بوده و در انواع مختلفی از طرح ، رنگ و جنس وجود دارد. همان طور که می دانید ، انسان یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می کند. داشتن خواب کافی در یک شبانه روز ، بسیار مهم است ، به طوری که اگر خواب کافی نداشته باشید ، شما دچار آشفتگی ، بی حالی و‌‌ بی حوصلگی می شوید که در نتیجه ، کار های روزمره نیز ، به خوبی پیش نخواهد رفت. پس مهم است که خواب ، در مکانی ساکت و راحت صورت بگیرد.

استفاده از تخت خواب ، یکی از راه هایی است که می تواند خوابی راحت و آسوده را برای شما به ارمغان بیاورد. متاسفانه امروزه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی ، قیمت تخت خواب ها روز به روز بالا می رود که این امر باعث می شود که خیلی ها از خرید این وسیله ، صرفه نظر کنند. در اینجاست که باید سری به سمساری ها بزنید و تخت خواب های دست دوم را امتحان کنید. بعضی از افراد فکر می کنند که خرید ابزار دست دوم ، امری بیهوده است که در پی آن ، پولشان به هدر می رود. اما باید بگوییم که این امر کاملا اشتباه است ؛ چرا که شما می توانید ابزار دست دوم را با کیفیت های خوب و تنوع بالا خریداری کرده و در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید. درست است که هنگام خرید ابزار نو ، دیگر نیازی نیست که آن را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید ، اما خرید ابزار دست دوم  به شما این امکان را می دهد که بتوانید از یک وسیله خوب و با کیفیت که قبلاً توسط فردی دیگر به کار رفته است استفاده کنید و مقداری از پول خود را نیز به عنوان پس انداز داشته باشید. قاعدتا ، برای خرید ابزار دست دوم ، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا بتوانید خریدی خوب و دو سر برد را تجربه کنید. نکاتی که هنگام خرید تخت خواب دست دوم باید به آن ها توجه داشته باشید عبارتند از :

  • اندازه تخت خواب دست دوم :

تخت خواب ها ، در سایز و ابعاد مختلفی ساخته و عرضه می شوند. هنگام خرید تخت خواب ، حال چه نو باشد و چه دست دوم ، باید اندازه اتاق خواب را در نظر بگیرید. سعی کنید تخت خوابی را بخرید که نه آنقدر بزرگ باشد که جایی برای عبور مرور باقی نماند ، و نه آنقدر کوچک که برای شما مناسب نباشد. تخت خواب ها به صورت دو نفره و تک نفره ساخته می شوند. ابعاد استاندارد تخت خواب های دو نفره معمولا ۲۰۰ در ۱۶۰ و ۱۸۰ در ۲۰۰  سانتی متر است ، و ابعاد استاندارد تخت خواب های تک نفره نیز ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر می باشد.

  • ارتفاع تخت خواب دست دوم :

هنگام خرید تخت خواب دست دوم ، به ارتفاع آن نیز توجه کنید. تخت خواب ها در ارتفاعات مختلفی ساخته می شوند که این اندازه برای تخت خواب بزرگسالان ، چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر است. اگر ارتفاع شما با مشکل مواجه می شوید. برخی از افراد هنگام خواب ، ممکن است که از تخت بیافتند که اگر ارتفاع آن نیز زیاد باشد ، ممکن است که آسیب جدی ببینند. پس هنگام خرید ، به ارتفاع تخت خواب دست دوم  توجه کنید.

  • سالم بودن تشک تخت خواب دست دوم : 

تشک تخت خواب ، می تواند مهم ترین چیز در یک تخت خواب دست دوم باشد. هنگام خرید تخت خواب دست دوم ، قاعدتا چون یکبار از آن توسط دیگران استفاده شده است ، ممکن است که تشک آن آسیب دیده و فنر های آن شکسته و خراب شده باشند. برای خرید تخت خواب دست دوم ، شما می توانید علاوه بر سمساری ها ، از اپلیکیشن ها و سایت های مختلفی کمک بگیرید و با جستجویی کوتاه ، با انبوهی از تخت خواب های دست دوم ، با تنوع بالا رو به رو شوید. پس هنگام خرید عجله نکنید و به خوبی همه گزینه ها را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • جنس تخت خواب دست دوم :

جنس ، همیشه یکی از ملاک های خرید تخت خواب بوده است. همان طور که پیش تر هم گفته شد ، تخت خواب ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند. بدنه تخت خواب ممکن است از چوب ، فلز و یا حتی پلاستیک باشد. معمولا تخت خواب های دست دومی که از چوب مرغوب ساخته می شوند ، نسبت به سایر آن ها ، گرانتر هستند.

  • وزن تخت خواب دست دوم :

داشتن وزنی سبک در تخت خواب ، بسیار مهم است. اگر شما هنگام خرید تخت خواب دست دوم ، به وزن آن توجه نکنید ، هنگام جا به جایی آن ، به مشکل بر می خورید. معمولا تخت خواب های فلزی و بعضی از تخت خواب های چوبی ، وزن سنگینی دارند.

  • داشتن چارچوبی محکم در تخت خواب های دست دوم : 

چارچوب های فلزی ، معمولا دوام بیشتری داشته و هنگام برخورد با ضربه ، مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. هنگام خرید تخت خواب دست دوم ، به خوبی چارچوب آن را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

نکته مهم : 

هنگام خرید تخت خواب ، به یاد داشته باشید که برای چه فردی می خرید. آیا برای فردی می خرید که کودک است یا نوجوان ، آیا قد بلند است یا قد کوتاه ، آیا برای افراد سالمند است یا برای افراد جوان؟ هنگام خرید تخت خواب دست دوم ، به نکات بالا توجه کنید ، چرا که برای هر گروه سنی ، انواع مختلفی از تخت خواب وجود دارد. به طور مثال برای افراد سالمند ، تخت خواب های وجود دارد که دارای تشک های طبی بوده و آن ها را هنگام خواب اذیت نمی کند.

کلام آخر :

خرید یک تخت خواب دست دوم  خوب ، ارزان و با کیفیت ، می تواند حس خوبی را برای شما به وجود بیاورد. تنها کافیست که کمی بگردید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر  می خواهید ابزار دست دومی را خریداری کنید ، ما به شما سمساری محله با سابقه ای درخشان را معرفی می کنیم.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا