دسته‌بندی نشده

خریدار لوازم منزل و چرایی وجود آن

خریدار لوازم منزل و چرایی وجود آن

سمساری محله : امکان دارد در برخی از مواقع به این فکر کرده باشیم که دیگران در مورد خریدار لوازم منزل چه فکری خواهند کرد و آیا این شغل می تواند دارای آینده ای مناسب برای یک فرد باشد؟ به طور کلی کسی که اقدام به خریداری وسایل دست دوم می کند لزوم بی پول نیست و یا اینکه لزوما جز افراد محروم جامعه نمی باشد. مطمئنا افرادی هستند که دارای تمکن مالی خوبی هستند و از خرید این نوع وسایل هم هیچ ابایی ندارند و از آنها لذت هم می برند. بر این اساس است که می توانیم بگوییم صرفه ی اقتصادی و تفکر عقلانی یکی از راهکار های زندگی درست و منطقی است.

خریدار لوازم منزل کیست؟

فروش وسایل دست دوم در طول سالیان دور تا به اکنون در کشور ایران و سایر نقاط جهان امری بسیار مرسوم بوده است. خریدار لوازم منزل به طور کلی به کسی گفته می شود که وسایل دسته دوم افراد مختلف را خریداری نموده و آنها را برای کسانی که نیاز دارند به فروش می گذارد و این چرخه تاکنون به طرق مختلف ادامه داشته است. این وسایل دارای تنوع بسیاری هستند و می توان گفت که هر وسیله ای را در خانه برای نیاز ساخته اند و مورد استفاده قرار می گیرد شامل این موضوع خواهد شد. وسایلی مانند کامپیوتر، یخچال، کلیه ظروف آشپزخانه، گوشی تلفن همراه و هر آنچه که قابل خریداری باشد را شامل است.

این معامله هم برای کسی که وسایل کهنه خود را می فروشد و هم برای کسی که وسایل را خریداری می کند دارای سود و منفعت است. کسی که وسایلی را می فروشد مطمئنا به آن نیازی ندارد و وقتی آن را برای فروش می گذارد می خواهد که پولی به دست بیاورد و از طریق آن کالای نو را بخرد و جایگزین نماید و به نوعی تبدیل به احسن نماید. طرف دیگر ماجرا خریدار است که با اندک هزینه ای به نسبت قیمت جنس نو می پردازد صاحب وسایل خانه می شود و مابقی پول آن به عنوان سرمایه برای او باقی خواهد ماند. اگر کل این پروسه را در نظر بگیریم می توان به این نتیجه رسید که خریدار لوازم منزل و فروشنده ای که این وسایل را برای استفاده مجدد به دیگری در ازای هزینه واگذار می کند کار درستی انجام می دهند و این فرهنگ کاملا درست و منطقی است.

روش های کار خریدار لوازم منزل

بیشترین زمانی که خریدار لوازم منزل باید فعالیت مستمر داشته باشد در ماه های آخر سال است. در این ماه ها بیشتر افراد به خانه تکانی می پردازند و وسایلی را که لازم ندارند برای فروش گذاشته و سعی می کنند آنها را تعویض و تبدیل به احسن نمایند. به همین دلیل کاسبان این حوزه ماه اسفند را شلوغ ترین ماه سال برای خود نامیده اند. البته در این ماه نیز باید سرمایه های خود را برای خرید وسایل و فروش در ماه های دیگر سال جمع آوری کنند. برای خرید این وسایل از راه های متفاوت می توان اقدام کرد که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت.

در ابتدای امر باید عنوان کرد که سه روش برای خرید این لوازم در این مبحث شرح داده خواهد شد که عبارتند از خرید به روش سمساری، دومین روش به صورت اینترنتی و نهایتا آخرین روش به صورت دوره گردی است که در ذیل معایب و مزایای آنها را بررسی خواهیم نمود.

  • خریدار لوازم منزل از طریق دایر کردن سمساری

 یکی از روش هایی که خریدار لوازم منزل به آن روی می آورد دایر نمودن مغازه ای تحت عنوان سمساری است. سمساری ها به عنوان مرکزی برای خرید و فروش اینگونه وسایل به شمار می روند. یکی از راههایی که اکثریت مردم به آن اعتماد دارند و از طریق آن اقدام به فروش لوازم خود می کنند همین راه است که از گذشته تا به امروز نیز بر قوت خود باقی بوده است.

اصولا این روش به دو صورت قابل انجام است. روش اول اینکه شما شخصا بنا به درخواست مشتری به محل مراجعه نمایید و پس از بازدید از وسیله ی مورد نظر آن را قیمت گذاری نمایید و در صورت پسند خریداری نمایید که این روش برای خرید وسایلی با جثه ی بزرگ مانند یخچال و مبل و از این قبیل وسایل است. روش دوم هم به این صورت است که صاحب کالا خود شخصا مراجعه نموده و کالای مورد نظر را ضمن آنکه به همراه دارد از شما درخواست قیمت می کند که می توانید با قیمت گذاری آن را خریداری نمایید که این مورد بیشتر در مورد وسایلی با مقیاس کوچک کاربرد دارد.

مزیت های دایر کردن سمساری برای خرید لوازم منزل

این روش مزایای خاص خود را دارد. پرداخت آنی پول یکی از این روشها است که برای بسیاری از افراد یک مزیت بزرگ است. به عبارتی دیگر این چنین می توان گفت که سمساری ها راحت ترین و سریع ترین روش برای خرید و فروش وسایل دست دوم هستند.

در کنار این مزیت یک عیبی که این روش دارد میزان پایین قیمتی است که بر روی کالا گذاشته می شود که البته این مسئله برای فروشنده عیب و برای خریدار جز مزیت های مهم تلقی می گردد.

  • خرید اینترنتی لوازم منزل

پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد تغییرات گسترده ای در زندگی افراد شده است و توانسته است بر روی اکثریت موضوعات و فعالیت ها تاثیر گذار باشد و حتی در برخی مواقع روش های انجام امورات را به طور کلی دگرگون نموده است که برای مثال می توان در حوزه خرید و فروش لوازم دست دوم اشاره کرد که از روش مراجعه حضوری به روش های اینترنتی و آنلاین تبدیل شده است.

در حال حاضر نرم افزار های زیادی برای این کار طراحی شده اند و در حال فعالیت هستند. همچنین سایت های زیادی نیز از این طریق به درآمد زایی مشغول هستند. خریداری کالاهایی که مد نظر شماست از طریق اینترنتی یکی از بهترین راهکارهای ممکن به دلیل گستردگی دنیای آن است. دارندگان اپلیکیشن ها و سایت ها می توانند با زدن اعلامیه هایی مبنی بر خرید وسیله ی مورد نظر هزار محصول را با قیمت های متفاوت بیابد و بر اساس کیفیتی که دارند آنها را خریداری کند.

مزیت های خرید اینترنتی لوازم منزل

این روش دارای مزایای زیادی برای کسی که خریدار لوازم منزل است دارد. مطمئنا کسی که دارای وسیله ای برای فروش است و تصویر و مشخصات آن را به همین قصد در سایت ها و اپلیکیشن ها بارگذاری می کند امکان دارد به دلایل و تنگناهای مالی تن این کار را انجام داده باشد و با تایید خریداران احتمالی باید وسیله را برای تایید نهایی برای آن حمل کند و دیگر خریدار به محل مورد نظر مراجعه نخواهد کرد، مگر اینکه به صورت توافقی این امر صورت بگیرد. برای فروشندگان این نکته میسر است که قادر خواهند بود از روش اینترنتی برای محصول خود نزد کارشناسانی که در پشتیبانی سایت ها فعال هستند درخواست قیمت کنند و حدود قیمت احتمالی را بدست بیاورند که باعث صرفه جویی در زمان برای فروشنده می شود.

نکته مهم در خرید اینترنتی لوازم منزل

در کنار این مزایا یک نکته ی خیلی مهمی وجود دارد که کار اینترنتی را سخت نموده است. در بسیاری مواقع افراد سودجو وجود دارند که به عنوان خریدار اثاثیه منزل سایت ها و اپلیکیشن هایی را راه اندازی می کنند و از این طریق از مردم سو استفاده می کنند. اینگونه افراد با مراجعه به خانه های مردم آنها را می ترسانند وسایل آنها را مورد سرقت قرار می دهند و می تواند امنیت افراد خانواده را به طور جدی به خطر بیندازد. یا اینکه در برخی از موارد با ارسال فیش هایی که به صورت جعل هستند افراد نسبت به واریز پول آگاه می کنند که در واقع به صورت تقلب بوده و اصلا پولی واریز نشده است و در ادامه افراد را متقاعد به ارسال وسایل دست دوم خود می کند.

مسائل ذکر شده باعث شده است که اعتبار و روایی اینگونه خرید و فروش به صورت جدی تحت الشعاع قرار بگیرد و نتوان آنطور که لازم است در این راه به صورت موفق ظاهر شد. بر همین اساس است که در اغلب اوقات توصیه می شود که فروشندگان از سایت های معتبر و دارای امنیت بالا برای فروش کالاهای خود استفاده کنند و به هر سایت و اپلیکیشنی اعتماد نکنند.

  • خریدار لوازم منزل به صورت دوره گردی

 از دیگر روش هایی که خریدار لوازم منزل می تواند از آن استفاده کند به صورت دوره گردی و خرید از این طریق است. وانتی های دوره گرد با حضور در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد و مناطق مسکونی با تراکم بالا اقدام به خرید وسایل دست دوم می نمایند. در برخی مواقع برخی خریداران در ازای وسیله ای که خریداری می کنند پول پرداخت می کنند و برخی دیگر نیز لوازم نو با همان ارزش پول معاوضه می نمایند.

فروشندگان در این روش در حمل کالا و سختی های آن معاف هستند و به نوعی تحویل و پرداخت درب منزل انجام می شود. این روش مزیت بزرگی که برای مشتری دارد عدم رفت و آمد و تایید چند باره خریدار است و همین که کالاهای دیگر را در ازای وسایل کهنه معاوضه می کنند خود نیز مزیت محسوب می شود.

البته قیمت پیشنهادی در این روش بنا به خواست خریدار است و این خیدار است که حرف نهایی را می زند. معمولا خریداران ایاب و ذهاب و مقدار هزینه های هر چند کم را از وسیله ای که می خواهند بخرند کم خواهند کرد که از یک طرف برای خریدار مزیت و برای فروشنده عیب محسوب می شود.

بهترین لیست برای خریدار لوازم دست دوم

 سایت های مختلفی هستند که با استفاده از آنها لیست های متنوعی به خریدار لوازم دست دوم پیشنهاد و معرفی می شود. در بیشتر کشور های خارجی نیز این امر کاملا طبیعی و در حال حاضر هم وجود دارد و بیشتر مردم جهان از آن استقبال می کنند. انواع وسایلی که تحت عنوان وسایل دست دوم مطرح می شوند را می توان به عنوان خرید و فروش بر روی آنها سرمایه گذاری کرد که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

o خودرو

خرید خودرو های دست دوم یکی از باصرفه ترین وسایلی است که تحت عنوان دست دوم عرضه می شود. داشتن دانش فنی در این زمینه بسیار اهمیت دارد تا از نظر اصول فنی و سالم بودن آن حصول اطمینان نمایید. منطقی که در خرید این نوع وسیله همیشه مطرح بوده است این می باشد، مقدار هزینه ای که برای خرید اتومبیل نو پرداخت می شود را می توان با مقداری از آن یک خودرو مدل بالاتر اما دست دوم خریداری کرد که کاملا ایده منطقی است. برای کسانی که متنوع هستند و خودروی خود را چند سال یک بار عوض می کنند، خرید دست دوم آن برایشان با صرفه تر است.

o خرید لوازم خانگی

عروس های جوانی که در مضیقه مالی برای شروع زندگی خود هستند نباید از عنوان خریدار لوازم منزل هیچ ابایی داشته باشند. دلیل آن هم بازار بسیار داغ مهاجرت افراد به خارج از مرز ها و کشورهای دیگر است که باعث حراج وسایل خود می شوند. از این طریق می توان کلیه وسایل و مایحتاج یک زندگی متوسط را با قیمت های عالی تهیه نمود. این وسایل شامل چرخ گوشت، فرش و موکت، یخچال، تلوزیون، چای ساز، اجاق گاز و هر آنچه که لازمه ی یک زندگی است را شامل می شوند. خریداری این وسایل برای کسانی که به مسائل بهداشتی حساس هستند هیچگونه مشکلی ندارد و با اطمینان خاطر می توانند از آنها استفاده کنند.

خریدار لوازم منزل به طور معمول بر روی این گونه وسایل مانور می دهند و از این طریق امرار معاش می نمایند. این کار همانطور که گفته شد برای دو طرف معامله دارای سود است.

نکات قابل توجه برای خریدار اثاثیه منزل

خریدار اثاثیه منزل به طور قطع باید یک سری نکات را در هنگام خرید مورد توجه داشته باشد که مهمترین آنها مسائل بهداشتی و نکات مرتبط با آن است. امروزه با شیوع ویروس منحوس کرونا حساسیت ها برای خرید و فروش لوازم دست دوم دو چندان شده است. شاید خرید این وسایل ربطی به ویروس کرونا نداشته باشد، اما می توانند منشا آلودگی و انتقال ویروس باشند. به طور حتم باید در موقع خریداری اجناس آنها را کاملا شستشو دهیم و وسایلی را که نمی توان شستشو داد را به صورت اساسی ضدعفونی کنیم تا از گزند این ویروس در امان باشیم.

استفاده از بخارشوی و ضدعفونی ها و الکل برای تمیز کردن انواع وسایل دست دوم می تواند در بهتر فروش رفتن وسایل کمک زیادی بکند. در کنار وسایلی که در مبحث بالا به آنها اشاره شد تعدادی دیگر از وسایلی که در لیست برترین فروش ها قرار دارند و برای خریدار لوازم منزل دارای اهمیت هستند شامل مواردی از جمله دوچرخه، وسایل بازی بچه ها، پلی استیشن ها و گیم بورد، لوازم مورد نیاز برای نگهداری حیوانات، ادوات موسیقی و … هستند که باید در موقع خرید به نوع و کیفیت آنها توجه ویژه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا