مقالات محله

آیا قهوه ساز دست دوم ارزش خریدن دارد؟|خرید لوازم دست دوم محله

آیا قهوه ساز دست دوم ارزش خریدن دارد؟

سمساری محله :قهوه ، یک نوشیدنی بسیار پرطرفدار و محبوب در سرتاسر جهان است. امروزه قهوه ، بخشی از زندگی بسیاری از افراد شده ، به طوری که روز خود را با یک لیوان قهوه داغ و لذیذ شروع می کنند. برای درست کردن یک لیوان قهوه خوب و ناب ، قاعدتا نیاز به یک ابزار مخصوصی دارید که مهم ترین وسیله در درست کردن آن ، دستگاه قهوه ساز است. این دستگاه ، به شما این امکان را می دهد که بتوانید فقط با فشار دادن چند دکمه از آن ، یک قهوه ایده آل را داشته باشید. متاسفانه امروزه ، به دلیل وجود تحریم و تورم های روز افزون ، قیمت این دستگاه نیز چند برابر شده است.

گاهی افراد با دیدن قیمت ها ، از خریدن قهوه ساز صرفه نظر کرده و خرید آن را کنار می گذارند. در این مواقع ، ما خرید قهوه ساز دست دوم را پیشنهاد می کنیم. بعضی ها فکر می کنند که خرید ابزار و وسایل دست دوم کاری بیهوده بوده و با این کار پول خود را به هدر داده اند. اما باید بگوئیم که این تصور ، کاملا اشتباه است. چرا که اگر به خوبی و با دقت ابزار دست دوم را خریداری کنید ، نه تنها سود کرده اید ،  بلکه در هزینه ها نیز صرفه جویی بسیاری شده است.

حال اگر به فکر خرید یک قهوه ساز نو هستید اما از پس قیمت های نجومی آن ها بر نمی آیید ، بهتر است سری به سمساری ها زده و قهوه ساز های دست دوم را نیز امتحان کنید. قبل از خرید قهوه ساز دست دوم ، باید حتما به نکاتی توجه کنید تا بتوانید خرید خوب و قابل قبولی را داشته باشید :

نکاتی هنگام خرید قهوه ساز دست دوم :

  • اولین نکته ای که باید هنگام خرید قهوه ساز دسته دوم در نظر داشته باشید ، این است که قهوه ساز را برای چه مکانی می خواهید. آیا برای مصرف خانگی است یا برای مکان های عمومی مثل کافی شاپ ها می خواهید. سپس بررسی کنید و ببینید که بودجه شما برای خرید این دستگاه چقدر است. (البته خرید دست دوم این دستگاه ، بسیار ارزان تر و مناسب تر از مدل های نو آن است.)
  • قاعدتا هنگام خرید ابزار نو ، نیازی نیست که آن ها را تست کنیم و از سالن بودن آن ها اطمینان پیدا کنیم ، اما برای خرید وسایل دست دوم ، حتما باید آن ها را به خوبی تست و بررسی کرد‌ ؛ چرا که قبلا از آن ها توسط افرادی دیگر ، استفاده شده است. بنابراین اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا دستگاه واقعاً کار می کند یا خیر. آن را به برق متصل کنید ،
  • مطمئن شوید که همه چراغ ها و اتصالات آن به خوبی کار می کنند. البته ممکن است که بررسی کردن کل اجزای آن کمی دشوار باشد ، در این صورت از فروشنده بخواهید که تا حد امکان دستگاه را برای شما تجزیه کند تا شما بهتر بتوانید قهوه ساز را وارسی کنید. پیشنهاد می شود هنگام خرید ، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.
  • دستگاه را خوب ببینید و به دنبال شکستگی اجزای آن باشید. گاهی یک قوطی داخلی خراب و شکسته ، می تواند دردسر های زیادی را به وجود آورد ، زیرا تهیه یک جایگزین ممکن است کمی دشوار بوده و در نهایت هزینه زیادی برای شما داشته باشد.
  • ظاهر آن را به خوبی بررسی کنید. درست است که اول از همه ، سالم بودن دستگاه از نظر فنی مهم است اما ، ظاهر آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • وجود رنگ رفتگی ها و خش های موجود روی بدنه قهوه ساز دست دوم ، ظاهر ناخوشایندی را به آن می بخشد‌. پیشنهاد می شود قبل از خرید ، تمام گزینه ها را بررسی کنید سپس بهترین مورد را انتخاب کنید.
  • به مخزن دستگاه توجه کنید. مخزن یکی از اجزای مهم در قهوه ساز برقی است. معمولا مخزن قهوه ساز های با کیفیت ، از جنس توری های فلزی و یا پلاستیکی است ، اما جنس مخزن قهوه ساز هایی با رده کیفی پایین تر ، کاغذی می باشد. سعی کنید که بهترین و با کیفیت ترین قهوه ساز دست دوم موجود در بازار را خریداری کنید و از کنار مسائلی مانند جنس مخزن آن ، به آسانی رد نشوید.
  • به دنبال دستگاهی با آخرین سیستم باشید. امروزه قهوه ساز ها با سیستم قطع اتوماتیک مجهز شده اند. این سیستم ، به دستگاه این امکان را می دهد که بعد از درست کردن قهوه ، اتوماتیک وار خاموش شود. پس اگر اقدام به خرید قهوه ساز دست دوم کرده اید ، سعی کنید مدل های بالای آن را تهیه کنید ، چرا که هرچه مدل دستگاه جدید تر باشد ، قاعدتا کارایی های بهتری نیز به همراه دارد.
  • اگر دستگاه را از فروشنده خریداری می کنید ، علاوه بر بررسی موارد ذکر شده ، بررسی کنید که آیا فروشنده خدمات پس از فروش یا همان گارانتی را ارائه می دهد یا خیر. البته گاهی ممکن است که ارائه گارانتی یک هزینه متفرقه ای داشته باشد. دستگاه های قهوه ساز مدل بالا ، مانند موارد مشابه Jura ، فقط باید از فروشندگان معتبر خریداری شوند.
  • دلیل این امر این است که قهوه ساز دست دوم Jura حاوی قطعات گران قیمت زیادی است ، مانند آسیاب های مخصوص آن ها و گروه های دم کش غیرقابل جدا شدن. اگر این ابزار را در کنار خیابان از شخصی بخرید ، و اگر این قطعات نیاز به تعمیر داشته باشند ، با مشکل بزرگی مواجه می شوید ، چرا که دستگاه خریداری شده ضمانت نامه ندارد و برای تعمیر قطعات قهوه ساز دست دوم ، باید تمام هزینه را از جیب خودتان تقبل کنید.‌

کلام آخر :

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی ، امروزه علاوه بر وجود سمساری ها ، سایت ها و اپلیکیشن های زیادی برای خرید و فروش کالا های دست دوم وجود دارند که شما می توانید با جستجویی مختصر ، با انبوهی از کالای دست دوم مورد نظرتان ، مواجه شوید. پس بهتر است که خوب بگردید و قهوه ساز دست دوم خوب و مورد نظرتان را خریداری کنید. اگر قصد خرید کالای دست دوم را دارید ، ما به شما سمساری محله ، با سابقه ای درخشان در زمینه خرید و فروش لوازم دست دوم را معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا