مقالات محله

نکاتی هنگام خرید فریزر دست دوم

نکاتی هنگام خرید فریزر دست دوم

سمساری محله :یکی از مهم ترین ابزاری که در هر خانه بلا استثنا یافت می شود ،  فریزر است. این وسیله بسیار کاربردی ، به شما این امکان را می دهد که بتوانید مواد غذایی خود را به مدت طولانی در آن قرار داده ، بدون این که آن ها فاسد و خراب شوند.  فریزر ها در انواع مختلفی ساخته و در بازار های جهانی ، عرضه داده شده اند. شناخت طرح و انواع مدل های  فریزر ، به شما در خریدی بهتر کمک کند. امروزه برند های زیادی وجود دارند که این دستگاه را تولید می کنند ، اما فقط تعداد کمی از این کمپانی ها ، می توانند یک  فریزر با کیفیت و کار آمد را بسازند. همان طور که می دانید.

یکی از وسایل برقی بزرگ و جا گیر آشپزخانه ،  فریزر است که از قیمت خوبی برخوردار بود. با گشتی کوچک در بازار و سایت ها می توان به سرعت افزایش نجومی قیمت این وسیله را فهمید. می توان به جرات گفت که در یک سال اخیر ، قیمت  فریزر ها دو الی سه برابر و شاید هم بیشتر شده است.

خیلی از افراد ، در این مواقع سراغ فریزر های دست دوم می روند. این ابزار ، که قبلا توسط اشخاص دیگری مورد استفاده قرار گرفته اند ، می توانند در صرفه جویی هزینه ها به شما کمک بزرگی بکنند. شما با خرید  فریزر دست دوم ، هم می توانید صاحب یک دستگاه با کیفیت شوید ، و هم می توانید مقداری از پول خود را پس انداز کنید. برای خرید  فریزر دست دوم ، شما باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید فریزری شگفت انگیز را ، خریداری کنید. برخی از این نکات عبارتند از :

  • مشخص کردن بودجه :

  • اولین نکته ای که شما هنگام خرید فریزر دست دوم باید به آن توجه داشته باشید ، مشخص کردن بودجه و توان مالی سما برای خرید این دستگاه است. قاعدتا ، هر چقدر پول بیشتر باشد ، کیفیت و کارایی وسیله نیز ، بهتر است. اما این را در نظر داشته باشید که قیمت بالا ، همیشه نشانه کیفیت بالا نیست. اگر مقدار پولی که می خواهید برای خرید فریزر دست دوم خرج کنید ، مشخص نباشد ، پروسه خرید طولانی خواهد شد. پس بهترین کار هنگام خرید فریزر دست دوم ، ابتدا مشخص کردن اخرین مقدار پولی است که شما توانید پرداخت کنید. سپس برای خرید اقدام کرده و دستگاه را تهیه کنید ؛ نه این که جلوی فروشنده تازه به این فکر بیافتید که چقدر می توانید بپردازید.

  • تعیین ظرفیت فریزر :

  • تعیین ظرفیت و گنجایش فریزر ، به عهده خودتان است که معمولا بر اساس تعداد اعضای خانواده‌ ، سنجیده می شود. اگر خانواده شما دو الی سه نفره است ، فریزر ۲۰۰ لیتری برای شما مناسب می باشد. انا برای خانواده های پر جمعیت ، خرید فریزر های دست دوم ۵۰۰ لیتری به بالا را پیشنهاد می کنیم. نکته ای را همیشه مد نظر داشته باشید که  فریزر های بزرگ اما بدون کارایی ، مصرف انرژی (برق) را بالا برده و در نتیجه هزینه ها نیز ، افزایش پیدا می کنند.

  • حجم فریزر دست دوم :

  • حجم فریزر نیز مانند گنجایش ، به تعداد اعضای خانواده و شرایط زیست محیطی بستگی دارد. معمولا در حالت عادی ، فریزر ۱۲ الی ۱۴ فوت ، می توان برای خانواده دو تا ۴ نفره ، مناسب باشد. هنگام خرید  فریزر دست دوم ، به حجم و رابطه آن با جمعیت خانواده ، توجه کنید.

  • اهمیت وجود برچسب انرژی :

  • یک فریزر دست دوم نرمال و استاندارد ، باید حتما برچسب انرژی داشته باشد. برچسب انرژی ، نشان دهنده میزان مصرف انرژی و بازدهی دستگاه است. همان طور که می دانید هر چقدر این برچسب به سمت بالا ، یعنی رنگ سبز برود ، در نتیجه بهتر است. و بلعکس هر چقدر به سمت پایین ، یعنی رنگ قرمز برود ، از کارایی کمتری برخوردار بوده و مصرف انرژی بالایی دارد. پس هنگام خرید فریزر دست دوم ، از وجود برچسب انرژی ، آن ها با رنگ سبز ، مطمئن شوید.

  • چراغ درون فریزر :

  • در واقع چراغ های داخل فریزر وظیفه‌ی نورپردازی و روشن کردن فضای درونی دستگاه را دارند. همچنین این چراغ ها (LED) ، در بعضی موارد باعث زیبا تر شدن فریزر نیز ، می شوند. چون شما به دنبال  فریزر دست دوم هستید و همان طور که گفته شد قبلا توسط افراد دیگر استفاده شده است ،  پیش باید به خوبی ان را بررسی کرده و از سالم بودن چراغ ها و نورپردازی آن ، اطمینان حاصل کنید.

  • داشتن فیلتر های بهداشتی :

  • وجود فیلتر های خوب و بهداشتی در یک فریزر دست دوم ، بسیار مهم است. هر چقدر این فیلتر ها با کیفیت تر و بهداشتی تر باشند ، طبعا مزایای بهتری از ان ها دریافت می کنید. به طور مثال باکتری ها را از مواد غذایی دور کرده و طول عمر مواد را بیشتر می کند. و یا این که مثل یک هود عمل کرده و بو های ناشی از مواد را از بین برده و محیطی سالم و بهداشتی را به وجود می آورد. در نتیجه ، هنگام خرید فریزر دست دوم ، فیلتر های ان را به خوبی بررسی و چک کنید‌.

  • خدمات پس از فروش (گارانتی) توجه داشته باشید :

  • امروزه تقریبا همه ابزار و وسایل برقی ، دارای ضمانت نامه یا همان ضمانت نامه هستند. این ویژگی ، به شما این امکان را می دهد که هنگام بروز مشکل به نمایندگی رفته و آن را رفع کنید. معمولا گارانتی ها برای کندانسور (موتور) فریزر است. اما به دلیل این که فریزر مورد نظر شما دست دوم است ، ممکن است گارانتی نداشته باشد. هنگام خرید فریزر دست دوم ، خوب بررسی کنید و سعی کنید مواردی را پیدا کنید که یا گارانتی دارند و یا فروشنده آن را برای شما ضمانت می کند. همچنین ضمانت نامه در بعضی موارد ، علاوه بر کندانسور ، در صورت دیجیتالی بودن دستگاه ، قطعات الکتریکی و دیجیتالی آن را نیز شامل می شود. ممکن است ضمانت نامه کمی به افزایش قیمت کمک کند ، اما این گونه خیال شما از بابت خراب شدن آن نیز ، آسوده است.

کلام آخر:

اگر قصد خرید فریزر دست دوم را دارید ، ما به شما سمساری محله ، با سابقه ای درخشان را معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا