مقالات محله

نحوه خرید وسایل دست دوم از سایت های آنلاین بدون کلاهبرداری

نحوه خرید وسایل دست دوم از سایت های آنلاین بدون کلاهبرداری

سمساری محله :این روزها، اکثر مردم بخاطر مشغله زیاد و همچنین وجود ویروس کرونا، ترجیح می دهند همه خریدهای خود را بصورت اینترنتی و آنلاین انجام دهند.

خرید آنلاین وسایل دست دوم، هم در هزینه و وقت شما صرفه جویی می کند و همچنین هنگام انتخاب با تنوع بیشتری روبرو می شوید چرا که می توانید از شهرهای دیگر نیز وسیله دست دوم مورد نیاز خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.  متأسفانه ، در حالی که اکثر سایت های فروش وسایل دست دوم، معتبر و قابل اطمینان هستند ، بعضی از افراد سودجو هنگام فروش کالای دست دو، کلاهبرداری می کنند. این کلاهبرداران می توانند هویت خود را پنهان کنند و افرادی را که به دنبال معاملات “شگفت انگیز” هستند مورد هدف قرار دهند یا آنها را با پیشنهادات حمل و نقل  “رایگان” دروغین فریب دهند. هنگام خرید وسایل دست دوم از طریق اینترنت ، کارشناسان توصیه می کنند تا حد امکان از سایت های معتبر خرید کنید.

فریب قیمت های بسیار پایین سمساری های اینترنتی ناشناخته را نخورید.

وقتی صحبت از خرید اینترنتی وسایل دست دوم می شود ، حتی در سایت هایی که حمایت از خریدار و فروشنده در آن انجام می شود ، مسئولیت آن تا حد زیادی به عهده شما است تا خود را در برابر کلاهبرداران محافظت کنید. چه در گذشته مورد کلاه برداری قرار گرفته باشید (و می خواهید از تکرار آن جلوگیری کنید) و یا کسی تا بحال از شما کلاهبرداری نکرده (و می خواهید آنرا حفظ کنید) ، همیشه باید هنگام خرید از یک سایت فروش وسایل دست دوم اقدامات احتیاطی را انجام دهید. در اینجا نکاتی برای محافظت از خود هنگام خرید وسایل دست دوم بصورت آنلاین آورده شده است که آنها را با هم مرور می کنیم.

از یک سایت فروش وسایل دست دوم مطمئن خرید کنید

جالب است بدانید که رایج ترین کلاهبرداری در سایت های فروش کالای دست دوم و حراجی های آنلاین رخ می دهد. هدف کلاهبرداران تشویق شما برای انتقال سریع پول است. پس از پرداخت ، آنها ناپدید می شوند و هیچ کالایی (یا کالای معیوب یا تقلبی) برای شما باقی نمی ماند و راهی برای پس گرفتن پول . پس بهتر است قبل از خرید یا فروش هر چیزی به صورت آنلاین ، بررسی پیشینه سایتی که می خواهید با آن معامله کنید، ضروری است. سابقه فروشنده و بازخورد سایر خریداران را بررسی کنید.

در صورت امکان به صورت حضوری کالا را ببینید

اگر می توانید،یک جلسه حضوری را برای تکمیل معامله خود ترتیب دهید. هنگام خرید حضوری اجناس دست دوم، امکان کلاهبرداری کمتر است: به عنوان یک خریدار ، می توانید قبل از تحویل پول ، محصول را بررسی کنید. به عنوان یک فروشنده ، می توانید پول نقد را همانجا تحویل بگیرید و دیگر نگران بسته های گمشده یا آسیب دیده نخواهید بود. اما در این مورد، هنگام ملاقات با یک غریبه ، همیشه اطمینان حاصل کنید که شخص دیگری در کنار شماست یا در یک مکان عمومی ملاقات کنید. هنگام ملاقات با کسی که نمی شناسید ، مقادیر زیادی پول نقد با خود نبرید.

به عنوان یک خریدار ، همیشه از طریق وب سایت، پرداخت را انجام دهید

بسیاری از وب سایت های فروش وسایل دست دوم در صورت پرداخت از طریق سایت های آنها، اقدامات امنیتی داخلی برای محافظت از کاربران خود انجام داده اند. هنگام ارزیابی برنامه ها و وب سایت های فروش کالای دست دوم ، سیاست های حمایت از خریدار آنها را بخوانید. به این نکته دقت کنید که هنگام خرید اینترنتی، سایت های موثق از شما رمز دوم پویا درخواست می کنند. و اگر تنها از شما رمز دوم خواسته شد، این سایت معتبر نیست و به دنبال کلاهبرداری است.

چیزهای غیر عادی را فراموش نکنید

تشخیص یک کلاهبردار در میان فروشندگان واقعی وسایل دست دوم دشوار است ، اما ترفندهای رایج آنها وجود دارد که به شما کمک می کند تبلیغات تقلبی را شناسایی کنید:

هنگامی که با فروشنده مکالمه را شروع کردید ، هر چیزی را که به نظر غیرعادی می رسد ، در نظر بگیرید. اگر کسی درخواست های عجیب و غریب ارائه دهد ، به سوالات مهم پاسخ نمی‌دهد ،  ودیعه می خواهد، اینها مشکوک هستند.  همچنین کلاهبرداران شما را با پیشنهاد قیمت های “خیلی پایین و وسوسه انگیز” برای اقلام محبوب مانند  ظروف عتیقه ، کالاهای لوکس و شکیلی که واقعاً وجود ندارند ، فریب می دهند. آنها سعی می کنند شما را تحت فشار قرار دهند تا از سایت‌های پرداخت ایمن استفاده نکنید و از طریق انتقال بانکی پرداخت کنید.

آنها ممکن است که با دادن وعده ارائه تخفیف  ویژه ، بلافاصله پول را انتقال دهید یا با گفتن اینکه این مدت زمان حراجی محدود است و اگر نخرید، از دستتان پریده، شما را تحت فشار قرار دهند

از نزدیک به نمایه کاربر نگاهی بیندازید

در بیشتر وب سایت های فروش کالای دست دوم ، کاربران ملزم به ایجاد یک نمایه هستند. قبل از بستن معامله ، اطلاعات نمایه آن شخص را ارزیابی کنید. باید کامل باشد ، تمام قسمت ها آدرس دهی شده و یک عکس از کاربر وجود داشته باشد. بسیاری از سایت ها به مردم امکان می دهند درباره خریدار یا فروشنده نظر دهند. شما می توانید نظرات را بطور کامل بخوانید و تحلیل کنید. این می تواند نشانه کلیدی برای معامله بدون مشکل باشد. شما خواهید دید که کاربر، از خرید خود راصی بوده یا نه و خریداران درباره تجربه خود چه گفته اند. اگر بازخورد همه، نارضایتی آنها را نشان می‌دهد، سراغ سایت دیگری برای خرید کالای دست دوم خود بروید.

از محصول خود عکس بخواهید

همچنین از فروشنده بخواهید مواردی را که ثابت می کند این عکس اخیراً گرفته شده است ، مانند قراردادن یک یادداشت کنار محصول که نام خود یا تاریخ روز را روی آن نوشته ، در عکس وارد کند. اگر آنها مایل نیستند یا نمی توانند درخواست شما را انجام دهند ، این معامله را فسخ کنید. هنگام خرید یک کالای عتیقه گران قیمت یا لوکس توصیه می شود که همیشه درخواست گواهی اصل بودن جنس و شماره سریال را بخواهید تا اطمینان حاصل کنید که همان کالای مورد نظر شماست.

کلام آخر

سمساری محله، با داشتن ۱۵ سال سابقه درخشان و کادر مجرب و قابل اطمینان در زمینه خرید و فروش وسایل دست دوم بصورت آنلاین و حضوری، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا