3.jpg

فروش کالای دست دوم | خرید کالای دست دوم

فروش کالای دست دوم

خرید کالای دست دوم :

کالای دست دوم یا کالایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته شده است، دارایی شخصی است که توسط کاربر دیگر خریداری یا در یک سمساری توسط سمسار خریداری شده و سپس به فرد دیگر فروخته می شود. بنابراین سمساری یک شغل است اگر می خواهید با این نوع شغل آشنا شوید می توانید با ما در ارتباط باشید. سمساری محلی است که هم کالای دست دوم در آن به فروش می رسد و هم کالاهای آنتیک شیک و فردی که این شغل را دارد سمسار نامیده می شود. با مقاله ما همراه باشید تا درباره این شغل اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

شغل سمسار را بیشتر بشناسید:

با اینکه سمساری یک کار سنتی محسوب می شود و از قبل نیز در ایران این نوع شغل دارای پیشینه زیادی است اما خیلی از افراد دارای این تفکر هستند که شغل سمساری با رکود مواجه شده است و این در حالی است که الان در این اوضاع کشور ایران که همه چیز با گرانی روبرو شده است، مردم برای خرید اجناس و کالاهای خود بیشتر به سمت سمساری ها روی آورده اند.بنابراین جامعه نیاز به این شغل دارد افراد برای هر نوع کالای خود به سمساری ها مراجعه می کنند، هر خانواده ایرانی سالانه بسیاری از کالاهای خود را که ترجیح می دهند تغییر کند را به سمساری ها می سپارند و این در حالی است که افراد زیادی نیز در سمساری ها این کالاها را خریداری می کنند. برخی از افراد نیز ذاتا به اشیای قدیمی و آنتیک علاقه دارند و معمولا در سمساری زیاد دیده می شوند.برخی از افراد نیز از کالاهای دست دوم تمیز برای منزل خود استفاده می کنند زیرا دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. واقعا این تصور درست است که قیمت و هزینه ای که بابت مثلا یک یخچال ساید بای ساید دست دوم از نو ان خیلی کمتر است و البته این نوع یخچال از همه نظر قاعدتا سالم است.

سمسار چه کسی است؟

سمسار کسی است که تقریبا در کار خرید و فروش بسیار متبحر است و در این زمینه تجربه کافی دارد و می تواند به راحتی نظر خریدار و فروشنده را تامین کند. این فرد دارای مهارت گفتمانی بسیار خوبی است و سمسار ها معمولا با همه لوازم منزل و کالاها و حتی برندها و مارک ها آشنایی خوبی دارند و حتی می توان گفت ارزش واقعی هر نوع جنس را می دانند، آنها می دانند که چه نوع کالایی را باید خریداری و چگونه قیمت گذاری کنند.

مزایا و معایب شغل خرید وسایل دست دوم

کسی که سمسار است می داند کالاهای خریداری شده را ارزان می خرد و قطعا گران تر می فروشد پس سود حاصله برای یک سمسار مناسب است. برای اینکه شغل سمساری را انتخاب کنید حتی می توانید با سرمایه کم شروع کنید و در ادامه قطعا موفق خواهید شد. سمساری ها به صورت حضوری و به صورت اینترنتی کار می کنند، سمساری حضوری که از اسم آن هم پیداست نوع سمساری است که افراد خود در مکان مورد نظر برای خرید اجناس حضور دارند و سمساری آنلاین یا اینترنتی در اصل خرید از طریق اینترنت انجام می گیرد و به صورتی است که کالاها در اینترنت قرار می گیرد و با ارتباط دو طرفه به همه شهر ها فرستاده می شود و البته باید از سایت های معتبر خریداری انجام گیرد. طبق اخبار گرفته شده از سایت هایی مانند اقتصاد آنلاین و مهر اقتصاد افراد زیادی نیز از سمساری های انلاین بسیار راضی هستند زیرا می گویند در فضای مجازی دسترسی بیشتر به کالاهای زیادی دارند و قیمت و هزینه پرداخت شده برای آنها بسیار مناسب است و از طرفی تخفیفات داده شده نیز وجود دارد که انها را بیشتر راضی می کند.

حال و هوای این روز های سمساریها:

بسیاری از افراد الان که می خواهند کالایی را بخرند ابتدا به سراغ سمساری ها می روند و حال و هوای این روزهای سمساری ها بسیار خوب است زیرا افرادی هستند که مهاجرت می کنند یا به مسافرت می روند و کالای جدیدی را می خرند بنابراین آنها تمایل دارند کالاهای خود را تا حدود زیادی نو هستند با توجه به دکوراسیون جدید خود تغییر داده پس به فروش انها می پردازند و اینجا یک سمسار ماهر وارد خانه می شود و قیمت گذاری را انجام می دهد و سپس با توجه به قیمت مورد نظر کالاها را به فروش می رساند.

بهترین لیست برای خرید کالای دست دوم:

نیازی نیست که بگویم ولی واقعا خرید کالایی که دست دوم باشد قطعا باعث می شود در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کالای دست دوم ممکن است زیاد مورد استفاده قرار نگیرد، اما باید بدانید معمولا سمساری ها برای کالاهای برقی چند روز کالا را به شما می دهد و سپس بعد از تاییدیه لازم می توانید کالای برقی را بخرید و البته برخی کالاها مانند مبلمان و یا موارد دیگر ار می توانید فقط چک کنید و سپس کالا را خریداری کنید. تعداد زیادی از وب سایت ها هستند که کلای دست دوم را به فروش می رسانند بنابراین می توانید برای خرید به سایت ما نیز سر بزنید.

چه کالاهایی را در سمساریها بخرید:

لوازم آشپزخانه از جمله مواردی است که به عنوان کالای دست دوم دارای اهمیت زیادی است و علاقمندان زیادی را نیز دارد و روند بازار نیز این را می طلبد که این نوع لوازم به شکل دست دوم خریداری شود. لوازمی مانند چرخ گوشت، چای ساز و یا سبزی خرد کن حتی لباسشویی و ظرفشویی و یا یخچال و موارد زیاد دیگری نیز در آشپزخانه ها وجود دارد به فروش می رسد. و اما مبلمان نیز از وسایلی است که در بین کالاهای دست دو جای زیادی دارد و به دلیل اینکه از نزدیک چک می شود معمولا افراد زیادی انها را خریداری می کنند.افراد زیادی نیز تمایل دارند تزئینات دکوراسیون خود را از سمساری ها خریداری کنند و قطعا در بسیاری از موارد این نوع تزئینات بسیار زیبا هستند. در کل سمساری ها می توانند به افرادی که نمی توانند بودجه خود را با موارد نو هماهنگ کنند کمک می کند و از طرفی بسیاری از کالاها نیز در این مغازه ها مشاهده خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *